Agresszív megjelenésével a C 63 AMG kétséget sem hagy afelől, hogy most bizony kőkemény akció következik! Ékes bizonyítéka ennek az is, hogy a stuttgarti mérnökök végre-valahára nem verték láncra, hanem hagyják teljes valójában tombolni a fenevadat. Ez az első Mercedes-Benz ugyanis, amelyiknek a menetstabilizáló rendszere (három fokozatban) teljesen kikapcsolható. Igaz, fékezéskor az ESP segít stabilizálni a kocsit, de egyébként magára van utalva a vezető.

Azért csak óvatosan azzal a gombbal, mert a 6208 cm3-es, V8-as motor 457 lóerőt és 600 Nm nyomatékot szabadít a hátsó kerekekre! Erős túlzással persze, de egy komolyabb gázfröccs gondolatára is képes keresztbe állni a kocsi. Éppen ezért az ESP-nek van egy köztes Sport állása is, ami engedi játszani a sofőrt, veszély esetén azonban beavatkozik. Bődületesen gyors, álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt katapultál százra. A gyorsulást mennydörgésszerű motorhang festi alá – egyszerre mennyei és hátborzongató az élmény! Egy benzinkúttól továbbindulva éppen egy korlátozás nélküli, hosszú egyenes szakasz következett, a forgalom is gyér volt, úgyhogy odaléptem a Mercinek: a legcsekélyebb erőlködés nélkül futotta meg az elektronikusan korlátozott, 250 km/órás csúcstempót. Bőven bírná tovább is, a sebességmérőt nem véletlenül skálázták 320-ig… Persze, az AMG modellek erőnlétével soha nem volt gond, csakhogy ez még kevés az üdvösséghez.

Precíziós gép

Az erőátvitelről a kormány mögötti billentyűkkel is vezérelhető, hétfokozatú automata sebességváltó gondoskodik. Normál, sport és manuális program közül választhat a sofőr, utóbbiak 30, illetve 50 százalékkal lerövidítik a kapcsolási időt. Ráadásul vérbeli sportkocsihoz méltó módon, kézi üzemmódban hagyják leszabályozásig forogni a motort – előtte elvörösödik a középső kijelző, ezzel figyelmeztet, hogy ideje lenne váltani. A kapcsolások villámgyorsak és határozottak, s a szerkezet ritkán bírálja felül az utasításokat.

A nagy teljesítményű fékrendszer kíméletlenül emészti fel a mozgási energiát, elöl 360 mm-es féktárcsák és hatdugattyús féknyergek, hátul 330 mm-es tárcsák és négydugattyús féknyergek lassítják az autót. Új, fejlettebb első felfüggesztést, valamint jelentősen áttervezett, megerősített hátsó futóművet kapott az AMG-verzió. Közvetlenebb a sebességfüggő szervokormány áttételezése is, így remekül közvetíti az út és a kerekek kapcsolatát. Akár versenypályán is becsülettel helytállna, precízen vezethető, minden mozdulatra spontán módon reagál a kocsi. Kanyarokban remekül tapad, sokáig ragaszkodik az aszfalthoz, de kikapcsolt ESP-nél óvakodjunk a túlzott gázadástól: amikor nagy tempónál elindul a hátulja, ember legyen a talpán, aki összeszedi az autót. A „műértők” viszont látványos erőcsúsztatással, keresztben fordulhatnak – végre egy Mercivel is.

Lehet még fokozni

Összességében ez a valaha volt legélvezetesebb AMG modell! Aki még tovább javítaná autója képességeit, az korlátozott zárású hátsó differenciált, még keményebb futóművet és sportosabb kormányt, valamint kompozit féktárcsákat tartalmazó AMG teljesítménycsomagot rendelhet hozzá. Ha egy vezetéstechnikai tréningen is részt vesz a kliens, a mérnökök hajlandók 280 km/órára emelni az elektronikus sebességhatárt. Hazánkban egyébként 2008 elejétől kapható majd a C 63 AMG, s ahogyan a tudása, úgy az ára is összevethető a BMW M3-assal, azaz valahol 21 millió forint környékén lesz.