Félidejéhez érkezett a közel 6000 kilométer össztávú, január 11-én, a szenegáli Rózsaszín-tó partján, Dakar közelében befejeződő sivatagi tereprali-maraton, amelynek mezőnye már túl van a marokkói szakaszokon. Noha egy szakaszelsőséget már sikerült begyűjtenie a kamionos kategóriát 2010-ben győztesként záró kalocsai alakulatnak, a Scania Qualisport V8 típusjelű versenygép végsebességével meggyűlt a bajuk az első öt nap folyamán. Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő a szervizcsapat tagjaival együtt komoly erőfeszítéseket tett a probléma megoldása érdekében, ám azt csak részben sikerült orvosolni. A pihenőnap előtt nagy kérdés volt, hogy folytatják-e a kísérletezést, ám az esti csapatmegbeszélésen megszületett a döntés: mivel a mauritániai dűnéken nincs jelentősége a végsebességnek, újabb változtatások helyett inkább a teljes átvizsgálásnak szentelik a szünnapot.

„Alaposan kiértékeltük a helyzetet és arra a következtetésre jutottunk, hogy a végsebességgel kapcsolatos rejtélyes jelenség okait itt nem tudjuk felderíteni” – mondta a kamionos kategóriában jelenleg a 3. pozíciót elfoglaló együttes főszerelője, Ács László. „Úgy döntöttünk, hogy mivel a hátralevő szakaszokat Mauritániában futjuk, ahol a dűnék miatt a végsebesség nem annyira fontos, a pihenőnapon inkább az egyéb teendőkre összpontosítunk. A homokban a motorerő számít, ami adott, szerencsére eddig a megbízhatóság is tökéletes, ezért úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi feltételekkel is versenyképesek lehetünk a folytatásban. Elvégeztük a teljes szervizt, átnéztünk mindent, így a délutáni órákban arra is jut némi időnk, hogy kifújjuk magunkat a legnehezebb napok előtt.”

Az Africa Eco Race-en idén ötödször startoló kalocsai együttes a kisebb-nagyobb problémák ellenére továbbra is otthon érzi magát a fekete kontinensen: „Gondok mindig, minden sivatagi futamon adódnak, de ezzel együtt is úgy vélem, hogy elégedetlenségre semmi okunk” – értékelt a Qualisport csapatmenedzsere, Mészáros Sándor. „A hangulat éppen olyan családias a táborban, mint a korábbi években és a Qualisport is hű a mottójához, amely szerint a jókedv a lendület alapja. Megterhelő volt az utóbbi néhány nap mindannyiunk számára, de szerencsésen túlvészeltük Marokkót. A korábbi tapasztalatokból tudjuk, hogy mindig Mauritánia a mérleg nyelve, így kis túlzással élve talán azt is mondhatnánk, hogy a verseny még csak most kezdődik. Tesszük a dolgunkat, ahogyan eddig és bízunk benne, hogy ennek meglesz az eredménye.”

Január 6-án a mezőny határátlépéssel kezd: Nyugat-Szaharából a kora reggeli órákban érkeznek Mauritániába, ahol Boulanouarból rajtol majd el a 174 kilométer hosszú, Chamiban záruló hatodik szelektív szakasz. A szervezői előrejelzések szerint a versenyzők kapásból megmártózhatnak a Szaharában és a navigáció minden eddiginél fontosabb lesz. A 2014-es Africa Eco Race-en a kamionos kategóriában a csehek Tatra-menője, a korábbi kétszeres győztes Tomás Tomecek áll az élen, az MAN-es portugál Elisabete Jacinto és a Qualisport triója előtt. Az autósoknál az eddigi öt futamot sorra nyerő, a múltban két Dakar-győzelmet is jegyző Jean Louis Schlesser áll az élen az Opel Dakar Team párosát, Szalay Balázst és Bunkoczi Lászlót megelőzve, míg a motorosoknál a Hondával versenyző francia Michael Pisano vezet öt szelektív szakasz után.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!