A B-oszlop mögött látható a két kasztni közötti különbség, a hátsó lámpatestek dizájnja is eltérő. Fotó: Hilbert Péter, Szabó Róbert

2018 első tíz hónapjában 316 db új 308-ast helyeztek forgalomba idehaza, ami a kompaktok középmezőnyét jelenti. Az emberek egyértelműen kedvelik a Peugeot alsó-középkategóriását, bizonyítja ezt a használtimportból származó 418 db 308-as, valamint az 558 db 307-es és a szinte már nosztalgikus 306-os 52 példányos behozatala. A 2002-ben (307) és 2014-ben (308) is Év Autója címmel díjazott típus másfél évvel ezelőtt újult meg, minek folyományaként igazán jó minőségű, szépen kidolgozott modell lépett piacra.

A start-stop rendszer finoman működik, de nagyon érzékeny, egy parkolási manővernél többször is lelövi a motort

Karosszéria, utastér
Amíg az ötajtós klasszikus kompakt, addig a kombi a szegmens nagyobbjai közé tartozik. Tengelytávolsága 11, teljes hosszúsága pedig 33 centivel múlja felül az ötajtósét. Ezek a különbségek jól érezhetők a második sorban: az ötajtós legfeljebb átlagos termetűeknek lehet kényelmes, a kombiban ugyanakkor magasabbak is elférnek – a panorámatető sokat elvesz az egyébként sem nagyvonalú fejtérből. A GT sportülései látványosak és kényelmesek is, pár centivel azonban lehetne mélyebb is a legalsó pozíció. Néhány belső részletét elmarasztaló kritika illeti, hiszen francia létére éppen az utastéri komfort dolgában áll gyengén: elöl mindössze egyetlen italtartója van, az is csak a keskeny palackoknak megfelelő, telefon tárolására pedig csupán a váltókar előtti rekesz alkalmas (itt van USB-aljzat), azzal a szépséghibával, hogy a készüléket kénytelenek vagyunk rátenni az ülésfűtés tekerőgombjaira.

Megszokást igényel az i-Cockpit, de aztán szerethető. A navigáció és a hifi is jó, ám sajnos kevés az ötletes tárolóhely

Raktér, variálhatóság
A kombi javára 190 liter a különbség, az üléseket ledöntve két felnőtt kerékpár is befér. Míg az ötajtósnál támladöntés után lépcső keletkezik, a kombi raktere sík, az ötajtóssal ellentétben pedig sínes csomagrendezője is van. Némiképp meglepő, hogy a kombihoz sincs elektromos csomagtérfedél-mozgatás, az SW terhelhetősége ráadásul 15 kilóval kisebb.

Passzentos az ötajtós hátsó férőhelye, az üléstámla meredek szögben áll. A kombi tetőíve bővebb fejteret ad, a támladőlés ennél sem állítható

Motor, hajtáslánc
A kompaktkategóriából a prémiummodellek kivételével kezdenek kikopni az izmos dízelek, örvendetes tehát, hogy a Peugeot továbbra is komolyan hisz a gázolajosokban. Nálunk ez a 180 lovas erőforrás a 308-as sorozat csúcsmotorja, egyes piacokon a 308 GTi by Peugeot Sport a topmodell (270 LE), illetve a GT-ből van benzines is 205 lóerővel. Bőséges erőtartaléka van, az ötajtós és az SW is kényelmesen tartja a magasabb tempót is, finom járású, csendes a dízelmotor. A nyolcfokozatú automatikus váltó a japán Aisintól érkezik, hosszú végáttétele alacsony fogyasztást és közel 1000 kilométeres hatótávot garantál.

Hidegindítást követően gyorsan lecsendesül a 2,0 literes dízel. A nyolcfokozatú váltó vezérlése kíméletesen alacsonyan tartja a fordulatszámot, de a vezető felülbírálhatja ezt

Árak, felszereltség
Az ötajtós 9 395 000 Ft-os ára borsos, ennél olcsóbban hozzá lehet jutni akár egy Megane R.S.-hez vagy egy Hyundai i30 N-hez is. A Peugeot ütőkártyája, hogy a konkurensek többsége nem kínál hasonlóan erős dízelt. A kombi 310 ezerrel drágább (9 705 000 Ft) az ötajtósnál. Az eltérő felszereltségek miatt az ötajtósnál a 110 lóerős benzinmotoros változat a legolcsóbb (5 440 000 Ft), a kombinál a 100 lovas dízel (6 040 000 Ft) – az SW Acces alapmodellje nem választható benzinmotorral.

Az ötajtós csomagterére sem lehet panasz, de kevésbé praktikus. A kalaptaró egyben kivehető. Egyszerűen bővíthető az SW puttonya, takaróroló és raktérvilágítás is van

Minden magánvásárló a 2 év gyári jótállás mellé most +3 év kiterjesztett Optiway Optimum szerződéses jótállást kap ajándékba. A Peugeot egységesen 800 000 Ft-tal csökkentett, kedvezményes áron kínálja a 308-asokat használtautó-beszámítás esetén. Az alapfelszereltségbe többek között beletartoznak a full-LED-es fényszórók, a fáradtságfigyelő és a táblafelismerő. A masszázsfunkciós első ülések felára 140 000 Ft, a metálfényezés 130 000 Ft, az adaptív tempomat az automatikus vészfékezővel együtt 360 000 Ft, míg a panorámatető és a sötétített hátsó ablakok 165 000 Ft-ba kerülnek.

A nem túl modern csatolt lengőkaros hátsó futómű ellenére agilisan fordul a 308-as, a 180 lovas dízel a kombit is fickósan mozgatja