Mondom mindezt úgy, hogy nem kedvelem az „aszfaltterepjárókat”, így e tesztautó híre sem hozott lázba. Egy hét alatt mégis sokat változott az álláspontom. Elsőre mindjárt a vagány, sportos külseje szúr szemet, valahogy azt az érzést kelti az emberben, gyere menjünk el, tekeregjünk egy jót! Persze az is rögtön látszik, hogy a vagány 19 colos felnik erősen beszűkítik a mozgásteret. Szolidabb mérettel, kevéssé peres gumikkal a nyomvájúk sem vezetnék meg annyira, csendesebb lenne és még földútra is lemerészkedhetnénk vele.

Spock kapitány is megirigyelné a parancsnoki állást, persze ennyi extráknak borsos ára van. Fotó: Hilbert Péter Spock kapitány is megirigyelné a parancsnoki állást, persze ennyi extráknak borsos ára van. Fotó: Hilbert Péter

Sebaj, a remek 1,6-os CDTI nyújtotta vezetési élmény bőven kárpótol, a 2013-ban bemutatott szentgotthárdi motor ugyanis már a Mokkához is rendelhető. Meglepően halk, ha kell, dinamikus, igény esetén pedig nagyon takarékos, akár 5,0 liter alatti fogyasztással is eljárhatunk vele, start-stop funkciója kikapcsolható. Az alumíniumblokkos erőforrás természetesen az Euro-6-os normát is teljesíti, 320 newtonméteres nyomatéka pedig felülmúlja az 1,7 literes elődét. A hozzá kapcsolt hatfokozatú kézi váltóval komfortos és sportos vezetési stílushoz is jól illeszkedik, a precízen működő váltómű ugyanis a fürge kapcsolásokat is jól veszi. Ráadásul összkerékhajtásának is köszönhető remek menetstabilitása örömautózásra sarkall, így a 4×4-nek nem csak télen vesszük hasznát.

Vezetni akarok! Egy sportos formájú kisautó sosem a hátsó utasok kényelmének záloga Vezetni akarok! Egy sportos formájú kisautó sosem a hátsó utasok kényelmének záloga

Mindezek ellenére mégis a kényelme ragadja magával leginkább az embert. Bőrkárpitozású, állítható comb- és deréktámaszos ülései hosszú órák után is komfortosak, a tág határok közt mozgatható kormánnyal együtt tökéletes üléspozíciót nyújtanak. A kétzónás klíma a hőségriadó idején is hatásosan, szép csendben tette a dolgát. A fedélzeti elektronika fejedelmi, nehéz lenne olyat kívánni, amit ne teljesítene: követésitávolság-, ráfutás- és sávelhagyás- figyelmeztető, sebességszabályzó és -korlátozó, táblafelismerő, navigációs berendezés, rejtett hangulatvilágítás stb. Bose hi-fi rendszere még Mozartot is koncertterem-minőségben szólaltatja meg, az embernek kiszállni sincs kedve a szimfónia vége előtt. A felsorolt extrák ráadásul egészen könnyedén kezelhetők, olyan apróságokkal könnyítik meg életünket, mint a sebességváltás közben is aktív tempomat, így ugyanis nem kell minden felkapcsolásnál újraindítani a sebességszabályzót. Van ugyanakkor olyan extra tétel is, amelynek az alapfelszerelések közt volna a helye, tolatókamera híján ugyanis el sem tudom képzelni, hogy a sportos megjelenésű, ám lőrés méretű hátsó ablakokon kikukucskálva hogy nem tolatunk neki valaminek…

Lehetne nagyobb a raktér Lehetne nagyobb a raktér

A Mokka családi autóként is megállja a helyét: sok jól használható rakodórekeszt és formájához képest meglepően öblös (365/1372 liter) csomagteret kínál. A kardánalagút végén található 230 voltos csatlakozóba hűtőtáskát, laptopot, elemtöltőt is dughatunk. A hátsó sorban a mai divatnak megfelelően persze inkább csak két közepes termetű ember utazhat igazán kényelmesen, ok viszont pohártartóval is felszerelt könyöktámaszt hajthatnak ki a középső ülés támlájából. Az utastér ráadásul nem csak ergonomikus, de kidolgozása is fényévekre van a régmúlt Opeljeitől. Ízlésesen hímzett bőrkárpitok, szép illesztések, esztétikus színkombinációk és kellemes formák harmóniája jellemzi.

Látványosak a 19 colos felnik, de egy hobbiterepjáróra ballonosabb köpenyek illenének Látványosak a 19 colos felnik, de egy hobbiterepjáróra ballonosabb köpenyek illenének

Tetszett
• kényelmes ülések
• pazar felszereltség
• divatos megjelenés

Nem tetszett
• rossz kilátás
• túlméretes kerekek

Összegzés
A felhasználás sajátosságait, így az útviszonyokat is figyelembe véve összeállított gazdag felszereltséggel igazán kényelmes, élvezetes és divatos útitárs a Mokka. Komplikált műszaki tartalma ugyanakkor vélhetően nem teszi majd a használtautó-vásárlók kedvencévé.

Opel Mokka 1.6 CDTI AWD
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 3500-4000/perc
Max. nyomaték: 320 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4278/1777/1658 mm
Tengelytáv: 2555 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1540/1540 mm
Fordulókör: 10,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1504/509 kg
Csomagtér: 356/1372 l
Üzemanyagtank: 52 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,3 s
Max. sebesség: 187 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/4,4/4,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 4,7 l/100km
CO2-kibocsátás: 124 g/km
A modell alapára: 5 080 000 Ft (1.6 Ecotec, 115 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 980 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!