Az EU Parlament 340 igen szavazat, 279 nem szavazat és 21 tartózkodás mellett megszavazta a Fit for 55 csomag részeként előterjesztett javaslatot, miszerint 2035-től csak zéró helyi károsanyag-kibocsátású járművek forgalomba helyezését engedélyezik – akkumulátoros-elektromos vagy tüzelőanyagcellás-elektromos –, kivételt csak az évi 1000 autónál kevesebbet gyártók élveznek. A folyamatosságot úgy akarják elérni, hogy 2025-től már legalább 25%-os villanyautó és 17%-os villany-haszonjármű részarányt írnak elő, és 2030-ra az autógyártóknak a 2021-es szinthez képest 55%-kal kell csökkenteni a flottafogyasztást, haszonjármű-gyártóknak 50%-kal.
Csak 2025-re készítik el azt a módszertant, amivel a járművek teljes életciklusának – a gyártástól kezdve a használaton át a megsemmisítésig/újrahasznosításig – CO2-kibocsátását vizsgálják, ennek segítségével 2026 decemberétől már nem az autók szabványos, hanem valós fogyasztását veszik igénybe a flottafogyasztás megállapításánál, és az alapján szabják majd ki az egyedileg megállapított limitet túllépő szereplőket. Még nem tisztázott, hogy a klímasemleges üzemanyagok segítségével meddig lesz folytatható a belső égésű motorok használata, Spanyolország például azok használatát 2050-ben be akarja tiltani, és más országokban is felmerültek hasonló tiltások. A jogszabály kritikusai szerint a javaslat 1,4 millió munkahely megszűnéséhez vezet az autóiparban az EU területén, mert a kevésbé bonyolult autók fejlesztése és gyártása kevesebb munkát igényel.
Miután az EU Parlament megszavazta a törvényjavaslatot, még a nemzeti parlamenteknek is el kell fogadniuk azt, de mivel egyik ország se tiltakozott a jogszabály ellen, ez utóbbi várhatóan csak formaság lesz.