Taktikailag végtelenül izgalmas, amúgy kifejezetten unalmas volt az idei Olasz Nagydíj, amely történelmi eredménnyel zárult. Az 1961-es Holland GP-n fordult elő utoljára, hogy minden autó célba ért, ezt most a gyilkos monzai pályán sikerült megismételnie a mezőnynek. Hihetetlen eredmény, különösen annak fényében, hogy a gumik óriási terhelésnek voltak kitéve.

Erről sokat tudna egyébként mesélni például Kimi Räikkönen. A McLaren megetette a világot szombaton azzal, hogy már az időmérő előtt bejelentette a finn motorcseréjét, holott valójában (legalábbis valószínűleg) csak délután hajtotta végre a procedúrát. Räikkönen számára ugyanis egykiállásos taktikát dolgoztak ki a wokingiak, vagyis agyig megtankolták az autót, így viszont nem lehetett volna villámgyors szombaton. Ergó: délelőtt sajtóközleményt írtak, délután dolgoztak. A McLaren tehát minden fronton taktikázott, s egy ideig úgy tűnt, nem is rosszul, hiszen Räikkönen első és egyetlen kiállása előtt két másodpercre közelítette meg a végig vezető (és végül győztes) Juan Pablo Montoyát. Igen ám, csakhogy a verseny első felében cipelt nagy súlyt nem bírta a bal hátsó gumi, így röviddel tankolása után a száguldó finnek ismét ki kellett állnia a boxba, ezúttal kerékcserére.

Ekkor eldőlt, hogy nem előzheti meg a második pozícióját végig magabiztosan őrizgető vb-éllovas Fernando Alonsót, s nehezen volt elképzelhető az is, hogy odaérjen a dobogóra. Ez végül majdnem összejött, már éppen utolérte Giancarlo Fisichellát, amikor nagy igyekezetében megpördült s jó pár másodpercet veszített. Végül a negyedik helyen ért célba, de hátránya 27 pontra nőtt Alonsóval szemben, ami négy futammal a zárás előtt már tényleg behozhatatlannak tűnik.

Az idei pontvadászat eldőlt, Alonso kezdhet ünnepelni. A spanyol az utolsó körökben különben kis híján az első helyet is megkaparintotta, ugyanis Montoyának is elkopott a bal hátsó gumija. A csapat kockáztatott, nem hívta be a kolumbiait, ehelyett csak annyit mondott neki, lassítson. Kilenc másodperces előnye majdnem teljesen el is fogyott a leintésig, de a Michelin kibírta, így Montoya mehetett ünnepelni a pódiumra.

Az Olasz Nagydíj végeredménye

1. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:14:28.659 ó 2. Alonso (spanyol, Renault) 2.479 mp hátrány 3. Fisichella (olasz, Renault) 17.975 mp h. 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 22.775 mp h. 5. Trulli (olasz, Toyota) 33.786 mp h. 6. R. Schumacher (német, Toyota) 43.925 mp h. 7. Pizzonia (brazil, BMW-Williams) 44.643 mp h. 8. Button (brit, BAR-Honda) 1:03.635 p h. 9. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:15.413 p h. 10. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:36.070 p h. 11. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) 1 kör h. 12. Barrichello (brazil, Ferrari) 1 kör h. 13. Klien (osztrák, Red Bull Cosworth) 1 kör h. 14. Webber (ausztrál, BMW-Williams) 1 kör h. 15. Coulthard (skót, Red Bull-Cosworth) 1 kör h. 16. Szato (japán, BAR-Honda) 1 kör h. 17. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 2 kör h. 18. Doornbos (holland, Minardi-Cosworth) 2 kör h. 19. Albers (holland, Minardi-Cosworth) 2 kör h. 20. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 3 kör h. Leggyorsabb kör: Räikkönen 1:21.504 (51. kör) Következik: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps, szeptember 11.

Ezúttal nemcsak a francia gumigyár, hanem a Bridgestone is betlizett, a Ferrarinak a Parabolica-kanyar jelentette nagy terhelés miatt Rubens Barrichellót kellett behívnia cserére. Ha hinni lehet a pletykáknak, a jövő heti Belga Nagydíj helyszínén a Michelin bejelenti, hogy 2006 után elhagyja a száguldó cirkuszt.