Egyre inkább kezdenek divatba jönni a háromhengeres, kis lökettérfogatú benzinmotorok, s ezt a hullámot a Peugeot is meglovagolja a 208-asban az 1.2 VTi blokkal. Rögtön le kell szögeznem, hogy akinek fenntartásai vannak a „hiányzó” henger miatt, az tévúton jár, mert a 82 lóerős motor rezonanciája egészen minimális, hangja pedig egyáltalán nem zavaró.

Szép rajzolatúak az órák, ezért is kár, hogy a volán kitakarja az aljukat Szép rajzolatúak az órák, ezért is kár, hogy a volán kitakarja az aljukat

Sőt, ezzel a kis egységgel egészen tisztességesen megy az autó, és még nyomatékosnak is érezzük (0-100 km/h:12,2 s, 175 km/h), amiben nyilván szerepet játszik az, hogy a tesztelt modell tömege mindössze 975 kg. Az egyetlen, amire érdemes odafigyelni, hogy induláskor a szokásosnál nagyobb gázt kell adni, mert a VTi eléggé „fulladékony”. Ezt gyorsan megszokja a vezető, viszont a sebességváltó kar lötyögőssége annál inkább zavaró, e tekintetben lenne hova fejlődni.

Meglepően jó a 208-as üléseinek oldaltartása Meglepően jó a 208-as üléseinek oldaltartása

Szerencsére a benzinkúthoz érve nem okoz csalódást az autó, a nagyrészt városi használatban mért 5,5 literes átlaggal maradéktalanul elégedettek voltunk. A Peugeot árképzése pedig egyértelműen az 1,2-es verzió felé tereli a vásárlót, hiszen az 1,0 literes, 68 lovas bázismodellnél (3 127 000 Ft) alig drágább a 3 277 000 forintos típus. Bár ezzel a vételárral a kategória középmezőnyében helyezkedik el a modell, a Peugeot nem bánik fukarul az extrákkal, a tempomat például a szériafelszereltség részét képezi.

A csinos far 285 literes csomagtartót rejt A csinos far 285 literes csomagtartót rejt

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!