Az ADAC 2 évvel ezelőtt már vizsgálta a villanyautók töltési veszteségét, tehát hogy mennyi energiát igényel az akkumulátor megtöltése – ez az autóban nem jelentkezik fogyasztásként, de a forrásnál ki kell fizetni az árát –, akkor 10-25% közötti értékeket mértek, ehhez képest most az ÖAMTC vizsgálta minden esetben 10% alatti értéket mutatott. A Hyundai Ioniq 5 (72,6 kWh), Peugeot e-2008 (50 kWh), Tesla Model 3 (53 kWh) és VW ID.3-as (58 kWh) normál- (AC) és villámtöltését (DC) mérték meg.

Az ÖAMTC szakemberei az optimális 22°C-ra temperálták az akkumulátort a töltés megindítása előtt, és az 1%-ra lemerített telepet 100%-ig töltötték. Normál (AC) töltésnél jutnak szerephez a fedélzeti töltők, amelyek 94% körüli hatékonysággal dolgoznak, ennél lehetne jobb hatékonyságú darabokat is gyártani, de a technológia jelen állása szerint azok sokkal nagyobbak, nehezebbek és drágábbak lennének. Ehhez hozzájön még a kábeleknél tapasztalható veszteség (melegedés), és így jön ki a töltési veszteség. A villámtöltésnél (DC) a legnagyobb vesztességgel járó váltóáram/egyenáram átalakításra a töltőoszlopon belül kerül sor, ezt is mérték az ÖAMTC szakemberei. Ezen a téren a Hyundai lett a legjobb, ami kevesebb, mint 0,5%-os veszteséget produkál az autón belül, ehhez képest az utolsó Peugeot 3,5%-os veszteséggel dolgozik autón belül.