Az első apró probléma a Pius nevű járművel kapcsolatban a méret. Mindössze 2,48 méter hosszú és 122 centiméter széles. Nem is autóként, hanem négykerekű, motorizált bicikliként lehet forgalomba helyezni Japánban.

Azért nem motorkerékpár, mert a hajtómotorjának teljesítménye mindössze 1 lóerő. A műszaki részletekről egyelőre annyit árultak el, hogy a hatótávolság legfeljebb 24 kilométer, a csúcssebesség 34 km/óra.

Tavasszal indul majd a forgalmazás, egyelőre ismeretlen, de az elektromos járművek között állítólag a legalacsonyabb áron. Hát igen, a munkaerő költségének megspórolása sokat jelent. A kedves vásárló hat szín közül választhat majd. Feltéve, hogy a Toyota jogi részlege nem akadályozza meg az „autó” piacra dobását, hiszen itt jön a második probléma, a Prius hibridre megtévesztésig hasonlító név.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!