Nem szabad forradalmi változásokra számítani egy olyan autónál, amely 7 éves kora ellenére is képes volt az élre állni a házon belüli értékesítési rangsorban – a hosszú éveken át regnáló C-osztályt váltotta le –, a néhány hónapon belül hivatalosan is bemutatkozó új GLC-osztály továbbra is az MRA alapot használja, de megnövelik a karosszéria merevségét, a hosszt 6, a tengelytávolságot 1,5 centivel megnövelik. Tágasabb utas- és csomagteret értek el ezzel, utóbbinál 15 liter a gyarapodás, a hátsó ülés sínen tologatható is lehet.

Minden belső égésű motor 48 voltos lágyhibrid rásegítést kap (22 LE/200 Nm), a piaci rajtnál 2,0 literes négyhengeresek lesznek elérhetőek, kicsit később érkezik a 3,0 literes, soros 6 hengeres dízel, a kínálatot megkoronázó AMG 43 és AMG 63 modellek is 2,0 literes turbómotort kapnak, előbbi lágyhibrid, utóbbi plug-in hibrid hajtással kiegészítve, 400-500 lóerős rendszerteljesítménnyel. Három plug-in hibrid hajtás lesz a választékban (300e, 400e és 300de), amelyek új fejlesztésű, folyadékhűtésű akkumulátort kapnak 25,4 kWh kapacitással, ami 100 km-es elektromos hatótávolság lehetőségét nyújtja. Az új Mercedes-Benz GLC-osztály a tervek szerint még az idén megérkezik a kereskedésekbe.