Nincs mese, a SUV-ok osztályában tartani kell a lépést, sőt az sem árt, ha egy gyártó jól időzítve dobja piacra újdonságát, így bizonyos tekintetben aktuálisan az ő masinája pályázhat a kitüntető etalon címre. A friss RX300-assal éppen ez esett meg, hiszen a gyári brosúra szerint ebben az igencsak kényes igényű presztízskategóriában például elsőként kínál parkolókamerát és vezetőoldali térdlégzsákot – igaz, előbbit csupán feláras extraként.

Formabontó

Lényegi változás a már említett méretnövekedés – az újdonság 16 centivel hosszabb, 3 centivel szélesebb, 2 centivel pedig magasabb a leváltott RX300-asnál, míg tengelytávja pontosan 10 centivel nőtt. Az autó orr-részén a vetítőlencsés fényszóróblokk, a kissé átrajzolt, “cetszáj” hűtőrács és a módosított lökhárító mutat különbséget, oldal- és hátulnézetben azonban sokkal szembetűnőbb a változás. A korábban két főtartóra osztott C oszlop egy elemmé olvadt, s olyan meredeken zárja a tető- illetve az övvonal határát, hogy az új RX300-ast rögvest SUV kupénak is nevezhetjük. A hátsó traktuson a szélvédő pereméig húzott, fehér bura alatti LED-es lámpaegység és az ugyancsak átformált lökhárító jegyzi a második generációt.

Lendkerék

A mérnökök az optikai megújulás mellett természetesen a motor és a hajtáslánc korszerűsítését is szem előtt tartották. Az Európában szolgáló 3 literes, V6-os, 24 szelepes egység (az amerikai piacon a 3,3 literes, 235 lóerős RX330-as kapható) szívó- és kipufogórendszerét továbbfejlesztették, teljesítménye ezáltal 4 lóerővel gyarapodott. Új továbbá az ötfokozatú, szekvenciálisan is kapcsolható automata sebességváltó, valamint az elektronikus kipörgésgátlóval (TRC) kombinált, állandó összkerék-hajtás rendszere. Az előző generációs modellel szemben ennek a 4×4-es hajtási mechanizmusnak olyan jó a hatékonysága, hogy a központi osztóműben már nincs szükség az önzáró differenciálműre, az erőátvitelben pedig a viszkokuplungra, így az új rendszer könnyebb, egyszerűbb és megbízhatóbb.

Csendestárs

A változatos út- és terepviszonyokhoz koreografált nemzetközi menetpróba kilométerei újfent bebizonyították, hogy a Lexus márkanév méltán jelent egyet a makulátlan minőség és a csend fogalmával. A robusztus, ám formai stílusa miatt mégis kecses szabadidő-autó rezgés- és zajcsillapítása kiváló, s ez a képlet az off-road szakaszokon sem változott. Nincs zörgés, a merev önhordó karosszéria nem csavarodik, nem ropog, még akkor sem, ha tengelyenként csak az ellentétes oldali kerekeken támaszkodik az autó.
A motor parányi erőnövekedése a korszerűbb sebességváltó, illetve az új hajtáslánc súlynyereségével együtt érvényesül, ami az automatikus szintszabályozós légrugózás 4,5 centis intervallum közötti szabad hasmagasság-állításával kiegészülve nagy sebességnél (alacsony pozíció) kedvezőbb légellenállást és kisebb fogyasztást, terepen haladva (magas pozíció) pedig biztonságosabb előrejutást, valamint hatékonyabb alsó ütés- és kopásvédelmet garantál.
Az első generációs modellhez képest – azonos felszereltség mellett – változatlan árú új RX300-asból idén havi hat darabot kívánnak értékesíteni, a jövőbeni keresletet pedig tovább generálhatja a dízelmotoros változat megjelenése. Információink szerint ugyanis komolyan gondolkodnak egy nagy teljesítményű, gázolajos erőforrás hadrendbe állításán…