Ez lesz a szezon első teljesen aszfaltos megmérettetése, ahol várhatóan tavaszi esős időjárási körülmények között zajlik majd a verseny. A zágrábi központtal működő Horvát Rali a csodás horvát vidékre kalauzolja a résztvevőket, olyan utakra, amelyek mindenki számára újak lesznek. Ugrás lesz a hétvége az ismeretlenbe, hiszen itt még soha nem álltak rajthoz a rali világbajnokság tagjai. Gyors és szűk aszfaltos utak várják a mezőny, ahol fontos szereppel bír majd a pontos itiner annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a hétvégéből.

Aszfaltos ralik esetében az elölről rajtolók vannak előnyben, hiszen ők hordanak fel koszt az aszfaltra, ami az utánuk jövők számára megnehezíti a versenyzést. Kanyarlevágásokkal, átvágásokkal adnak bele mindent abba, hogy kedvező pozíciójukat megtartsák.

Az egyéni ponttábla első helyén álló Kalle Rovanpera esetén ez azt jelenti, hogy ő rajtolhat elsőként a Toyotával és a lehető legjobb állapotú utakon hajthat majd. A fiatal finnt Thierry Neuville követi majd a Hyundaijal. Mivel az egyéni ponttábla első nyolc helyét a Toyota és a Hyundai pilótái foglalják el, ők rajtolnak elölről, s várhatóan ölre menő csatát folytatnak majd a Horvát Rali első győztes trófeájáért.

„Az Északi-sarki Finn Ralin újra olyan formába lendültünk, amit elvárunk magunktól. Most már csak tartanunk kell ezt a formát Horvátországban és utána.” – szögezte le határozottan Andrea Adamo, a Hyundai csapatfőnöke. A Hyundai három autót indít Horvátországban Ott Tanakkal, Craig Breennel és Thierry Neuville-lel. A Toyota nem bízott semmit a véletlenre. A Horvát Ralira való felkészülés jegyében a nem sokkal korábban rendezett San Remo Ralin tesztelte változó körülmények között a Pirelli abroncsokat. Tanak és Neuville a WRC kategóriában állt rajthoz, míg Craig Breen nyerte a versenyt abszolútban.

A Toyota még ennél is tovább ment, a csapat április második hetében elutazott Horvátországba, hogy az ottani aszfalton próbálja ki az autóit és az abroncsokat. Komolyan gondolták a felkészülést, Kalle Rovanpera, Elfyn Evans, Sebastien Ogier és Takamoto Katsuta is részt vett a tesztelésen. Érdekesség, hogy az a Mads Östberg is elindul a horvát versenyen, aki ezen a hétvégén még Magyarországon, a Boldogkő Ralin állt rajthoz a TRT autójával és végül abszolútban az ötödik helyet szerezte meg.

A Rali Világbajnokság versenynaptárában változás történt a héten. A Finn Rali ugyanis átkerült október elejére (2021. szeptember 30.- október 3.) annak érdekében, hogy koronavírus járvány várható csitulása folytán akkor már fogadhassanak a szervezők nézőket. A szervezőknek ugyanis komoly bevételi forrásuk származik a jegyek eladásából, ami nélkül nem tudják vagy nem akarják megrendezni a Finn Ralit.

A rali
A Horvát Rali központja Zágrábban lesz berendezve. Csütörtökön kezdődik a verseny a shakedownnal, reggel Medvedgradban. Vasárnap a Zagorska Sela – Kumrovec 2 lesz a Power Stage. Ezzel a szakasszal ér véget a rali, s itt bónuszpontokat szerez az első öt célba érő.

A 2021-es Horvát Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz 300,32 km-t tesz majd ki. Az össztáv: 1279,87 km lesz.