A Jaguar F-Type V6 S változatát már mi is kipróbálhattuk, és kétség kívül a vad hang volt az egyik oka annak, hogy annyira megtetszett nekünk. Így van ezzel a Classic Car Club Manhattan is, akik egy V8 S-t szereztek maguknak. Nekik is feltűnt a hangos kipufogó, sőt, az gyanúsan hangosnak tűnt, úgyhogy egy ingyenes alkalmazás segítségével gyorsan meg is mérték azt.

A helyzet az, hogy a korlátlan lehetőségek hazájában bizony korlátozva van például az autók kipufogójának hangereje, New Jersey-ben például 92 dB lehet a maximum. Ehhez képest a Jaguar F-Type V8 S alapjáraton produkál 101 dB-es csúcsot, az átlagos zaj 91 dB, a fordulatszámot emelve 104 dB-re növekszik a hangerő. Viszonyításként azt is megadja a CCCM, hogy az új S-osztály alapjáraton 37,6 dB zajt produkál. Nem mérték le, de úgy becsülték, ha elhaladás közben mérnék a zajt, a 110 dB körül lenne a maximum.

Nem ez az első eset, hogy a Classic Car Club Manhattan tagjainak feltűnik, milyen hangos egy autó, az Aston Martin azonban úgy oldotta meg a dolgot, hogy alapvetően csendes az autója, csak egy biztosíték eltávolítása után szabadul el a hang. De miért is probléma az F-Type hangos kipufogója? Mert a rendőr bármikor megbüntetheti miatta a tulajdonost, és az bizony nem elég jó védekezés, hogy a gyári kipufogó van az autó alatt…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!