2014-ben pécézte ki magának a Subaru a manapság a motorkerékpárok által favorizál Isle of Man TT versenypályát, hogy azon körrekordokat döntsön. Az első évben épp csak a futóművet cserélték le a szériaautón és nagyobb teljesítményű, de utcai mintázatú abroncsokat használtak, az idén már kifejezetten ide épített autóval próbálkoztak. Az FIA szabályainak megfelelően építették fel a WRX STI alapján a versenyautót, amelynél a WRC raliautók és a korábbi próbálkozások tapasztalatait is felhasználták, és fél-slick versenyabroncsokon száguldott az autó.

Amíg 2014-ben még 19:15.88 volt Mark Higgins rekordja, idén már 17:49.75-nél tart – ez a második próbálkozása volt, a szombati eredményén 14 másodpercet javított hétfőn. A Snaeffel Mountain Course közúti pálya nehézségét az egyenetlen aszfalt jelenti, illetve az, hogy a kora délutáni próbálkozáson 27 fokos volt a levegő, ami miatt a 60,7 kilométeres kör végén már kezdtek elmelegedni az abroncsok. A 2,0 literes boxer turbómotor teljesítménye valahol 500-600 lóerő között van, és a nagy sebességű haladást lebillenthető hátsó szárny is segíti.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!