Már 2011 óta fejleszti a Goodyear az Air Maintenance Technology elnevezésű abroncsát, amelynek a lényege, hogy az saját magát képes forgás közben felpumpálni. A technológia lényege az abroncs oldalfalába szőtt cső, amelyben a jármű saját tömege növeli meg a légnyomást, amit aztán szelep enged az abroncs belsejébe szükség esetén.

Az ötlet zseniális, de a technikai megvalósítás csak most lett lehetséges, és még szó nincs arról, hogy mikor indul meg a sorozatgyártás. Kamion abroncsokkal indítanak most egy valós körülmények közötti tesztelést, a következő 18 hónap során kanadai és Egyesült Államokban üzemelő flottáknál tesztelik az AMT abroncsokat.

Ha kedvezőek lesznek a tapasztalatok, akkor döntenek majd az AMT abroncs gyártásáról. Jelenleg egyébként kifejezetten a nagy méretű haszonjármű-abroncsokra koncentrálnak, ezeknek az eleve magas árát nem növeli meg százalékosan olyan nagy arányban a technológia alkalmazása, miközben itt okozza a legnagyobb veszteséget az alacsony légnyomás. A Goodyear felmérései szerint egyébként mindössze a haszonjárművek 44 százaléka halad ideális(hoz közeli) légnyomású abroncsokon, 7 százalék esetében már veszélyes méreteket ölt az alacsony légnyomás mértéke. A személyautóknál annyiból nem jelentkezik ez a probléma, hogy a legújabb autóknál már törvény követeli meg a keréknyomás-visszajelző meglétét, így az autóvezető mindig időben értesül arról, ha be kell avatkoznia.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!