A Bugatti EB16.4 Veyront, majd az aktuális Chiront is úgy tervezték, hogy ne legyen nehezebb vezetni, mint egy Volkswagen Golf GTI-t. Persze ez a GTI akár 420 km/órával is mehet, ha éppen úgy alakul. Igaz, a statisztikák szerint a tulajdonosok többsége ezt sosem próbálja ki, pedig már a Veyron is megdöbbentő könnyedséggel fut 400 km/óra fölé, az 1500 lóerős Chiron meg aztán pláne. A végsebesség eléréséhez a Bugatti esetében azonban már kevés a gázpedál padlóig taposása, ahhoz előbb egy kisebb szeánszra is szükség van.

Ha használt Bugattit vásárolna – a legolcsóbb Veyronok már éppen becsúsztak egymillió euró alá –, mindenképpen figyeljen rá, hogy a hagyományos slusszkulcs mellett a Top Speed Key-t is megkapja. Ezt a vezetőülés melletti nyílásba téve, majd elforgatva aktiválódik a Top Speed Mode, addig ugyanis a Chiron 380 km/órás végsebességre van korlátozva. Mivel a márka pedigréének nem tenne valami jót, ha 400-as tempónál történne valamilyen műszaki malőr, ezért ilyenkor egy komoly ellenőrzést lefuttat magán az autó, melyben nem csak a keréknyomást, de a gumik életkorát is csekkolja, és ha bármit nem megfelelőnek talál, nem engedélyezi a végsebesség megfutását.

Ha viszont minden rendben, akkor szabad a pálya! Ilyenkor az autó közelebb ül az aszfalthoz, a hidraulikus szárnyaknak köszönhetően pedig az első és hátsó tengelyekre is kevesebb leszorítóerő kerül. Ekkor sem érdemes indokolatlanul vadulni a Bugattival, mivel a blokkolásgátló, vagy az ESP beavatkozására azonnal visszaáll a 380 km/órás sebességkorlátozást és a megállást követően kezdhetünk mindent elölről. A Bugatti amúgy sem szeret csúszkálni, már ha hihetünk a Top Gear műsorvezetőjeként is ismert Chris Harrisnek, aki kimondottan félelmetes élménynek írja le driftelési élményeit a Bugattival – pedig ha valakinek, akkor neki vannak tapasztalatai a szupersportkocsikkal való keresztben autózásról.

A Chironnak alig több mint fél perc kell a 400 km/órás sebesség eléréséhez és érdemes teli tankkal nekiindulni a futamnak, mivel végsebességgel haladva 9 (!) perc alatt porszáraz lesz a százliteres tank. A hamarosan érkező Longtail utónevű kivitel, amivel a tesztek során megfutották a 490 km/órás tempót, bizonyára nagyobb üzemanyagtartályt kap majd. A Veyron-Chiron váltásnál kevés szó esett róla, de gumik tekintetében is nagyot lépett előre a Bugatti. Amíg korábban 4000 kilométerenként javasolták a felniket is lecserélni a gumikkal együtt, addig mostanra erre nincs szükség. A Michelin Pilot Sport 2 gumik mintázata is sztenderd és a korábbival ellentétben a cseréjüket sem kell feltétlenül Bugatti szervizben végezni – bár a 355/25 R21-es méret viszonylag ritka a sarki gumis polcán. Ebben a tekintetben továbbra is egyszerűbb az életünk egy VW Golf GTI-vel – de a Bugatti birtoklás nem is a klasszikus közlekedési igény kielégítéséről szól.

A Bugatti Top Speed Key-en kívül is összeszedtük a legizgalmasabb slusszkulcsok történetét az Autó-Motor legfrissebb, 2020/14-15. számában. Keressétek a lapszámot a benzinkutakon és az újságárusoknál!