A 2022-ben bemutatott Manifesto nevű tanulmányautóhoz hasonlóan a legszükségesebb minimumra korlátozódik a Dacia Sandrider, ami egy versenyautónak jól jön, hiszen ez csökkenti a tömeget. Az Ultimate T1+ kategóriának építik fel a tereprali-versenyautót, amelynek már folyik a tesztelése a virtuális világban – a tapasztalt versenyzők és navigátorok visszajelzései alapján még tudják módosítani a konstrukciót, mielőtt az első igazi prototípust megépítik a Prodrive-nál. Sebastien Loeb is részt vesz a projektben.

A csővázra épp csak annyi karosszériaelemet helyeznek, ami az utasok és a technika védelme, illetve az aerodinamika megkövetel, nem lesznek olyan fölösleges karosszériaelemek, amivel például utcai autóra – 2025-ben a Duster mellett a Bigster is piacon lesz már – utalnak. A rövid orr segít az akadályok észlelésében, szintén ezt a célt szolgálja a látómezőben matt, azaz tükröződésmentes finis. A digitális technika jóvoltából a műszerfalat – visszajelzők, kapcsolók – a verseny előtt az egyes pilóta és navigátor kedvéhez lehet alakítani; versenytempóban sok-sok métert jelent az a pár tizedmásodperc is, amit a gombok keresésével töltenek a versenyzők.

Körben kettős keresztlengőkaros felfüggesztést használnak, újfajta elektromos rendszert is említenek, de arra nem térnek ki, hogy ez mit is jelent, a Sabelt kagylóülések kárpitanyaga antibakteriális bevonatot kap és páraáteresztő. A karbon karosszériaelemek UV-fényt (hősugárzás) visszaverő bevonatot kapnak az utastér felmelegedésének csökkentése érdekében, ennek az újdonságnak szabadalmi védelmet kértek a konstruktőrök. Könnyen hozzá lehet férni a pótkerekekhez és a szerszámokhoz, van egy mágneslemez a kerékcsavaroknak – nem kell a homokban keresni őket –, az újgenerációs BF Goodrich versenyabroncsok jobban ellenállnak az ütéseknek és szúrásoknak.

A hasonló, Ultimate T1+ kategóriás versenyprototípusokhoz képest a Dacia Sandrider 15 kg-mal könnyebb, 10%-kal kisebb a légellenállása és 40%-kal alacsonyabb az emelőerő (ez a leszorító-erő ellentéte). A Szaúd-Arábiai Aramco megújuló forrásból származó benzinét használják a versenyeken, a 3,0 literes V6-os biturbó 360 LE(5000/perc) és 539 Nm (4250/perc) teljesítményű, 6 fokozatú szekvenciális váltón keresztül jut el a nyomaték mind a 4 kerékhez. A karosszéria hossza mindössze 4140 mm, szélessége 2290 mm, magassága 1810 mm, és ehhez 3000 mm-es tengelytávolság tartozik.