Egyre nagyobb adósságállománnyal működik a Lada, amely ennek ellenére kitart amellett, hogy 2028-ig – eddig van opciója a Renaultnak a visszatérésre – nem keres új stratégiai partnert. Utóbbi azt is jelenti, hogy nem valósul meg az új generációs, a Renault-Nissan-Mitsubishi egyesülés műszaki alapjára felépített, modern összkerékhajtással rendelkező Lada Niva. Ez annyiból befolyásolja az anyacég terveit, hogy ők úgy tervezték, hogy a 2025-ös Dakaron mutatkozik be az új orosz terepjáró. Ehelyett azt a döntést hozták, hogy az ugyanarra a műszaki alapra épülő, és szintén modern összkerékhajtással is elérhető 3. generációs Dacia Dusterből építik meg a versenyautót, és így az kapja majd a figyelmet.
Az 1. generációs Duster többször is indult a Dakaron az argentin Renault forgalmazó támogatásával, de nem tudott érdemi eredményt felmutatni a célba érésen felül.