Az idei az utolsó éve a 2,2 literes V6-os biturbóknak az Indycar versenysorozatban, 2024-től már ugyanezt a benzinmotort villanymotorral kiegészítve használják. A rajongóknak a St-Petersburgi Nagydíjon lesz az első lehetőségük megtapasztalni az új technikát, hiszen a Honda kifejezetten ebből a célból építette meg az új CR-V karosszériáját és a következő generációs versenytechnikát használó egyedi járművet.

A Honda Performance Development persze két legyet üt egy csapással, hiszen az autó jóvoltából a hajtást is tesztelni tudja majd éles körülmények között. Egyedi acélcső-vázat készítettek, elöl az NSX GT-3 EVO22 versenyautó első tengelye, hátul a Dallara IR-18 Indycar versenyautó felfüggesztése dolgozik; a Brembo fékeket is az NSX illetve Indycar versenyautóról vették át. A jármű közepébe építették be a Honda HI23TT jelzésű, 2,2 literes V6-os biturbó versenymotort, a villanymotort is tartalmazó 6 fokozatú Xtrac szekvenciális váltót, az elektromos energiát szuperkondenzátorok tárolják, a motor a Shell 100%-ban megújuló forrásból származó versenybenzinét használja.

A CR-V karosszériájának módosítását a Honda észak-amerikai formatervező-központjában dolgozók készítették el, igaz, csak az övvonal felett hagyták meg a széria-megjelenést, és azt is átalakították úgy, hogy az egész hátsó részt felhajtható, hogy meg lehessen nézni a hibrid hajtásláncot. A karosszéria alsó részét karbonból készítették el, a nagy méretű kerékjáratokba elöl 285/35-20, hátul 305/35-20 méretű Firestone Firehawk Indy 500 UHP nyári abroncsokkal szerelt 20×10,5 és 20×10 col méretű felniket szerelnek.

Az autóról annyit mondanak, hogy annak rendszerteljesítménye közel lehet 900 lóerőhöz – amíg a kondenzátorokban is van elég energia –, de pontos információ nincs, a CR-V Hybrid Racer segítségével végzi a hajtás finomhangolását a Honda.