A Ferrari 488 GT3-as versenyautó örökébe lép a 296 GTB GT3-as versenyautó, amely szinte minden tekintetben felülmúlja elődjét. Ahhoz, hogy ez sikerüljön, alig maradt olyan alkatrész, amit nem módosítottak az utcai autóhoz képest. A csúcsteljesítmény továbbra is 600 LE – ezt az FIA előírásai szabályozzák –, de ezt már egy kisebb, 3,0 literes V6-os biturbó tudja. Mivel ki kellett szerelni a hibrid rásegítést, a versenyautó motorját előrébb és mélyebbre építik a vázon belül.

Ennek a módosításnak köszönhetően például az elődnél alacsonyabbra kerül a tömegközéppont, és a vázba tartó elemként beépített blokknak hála a karosszéria csavarodási merevsége is 10%-kal magasabb. A blokkban lévő motorolaj- és hűtőfolyadék-csatornákat módosítottak a nagyobb igénybevételhez illeszkedve, a generátort pedig a váltóházra építik rá és onnan kap meghajtást – ettől könnyebben hozzáférni a benzinmotorhoz, és az esetleges generátorcsere is könnyebben és gyorsabban végrehajtható.

A váltó teljesen új fejlesztésű, a magnézium házba 6 fokozatú szekvenciális szerkezetet építenek be, a váltó egytárcsás, robotizált vezérlésű, amelyet a kormányon lévő gyűrűvel tud vezérelni a sofőr, és keresztben építik be a váltót, ami javítja a tömegeloszlást. Előre 400, hátra 332 mm átmérőjű éktárcsákat szerelnek 6- és 4 dugattyús nyergekkel, az autót 18 colos Rotiform felnikkel homologizálták. Az új aerodinamikai csomag a 488 GT3 versenyautóhoz képest 20%-kal nagyobb leszorító-erőt termel. A kocsi elején és hátulján lévő fedeleket könnyen és gyorsan lehet cserélni a légterelőkkel együtt, így esetleges ütközést követően gyorsan folytathatja a futamot az autó.

A vezetőfülkében a gyári- és a privát versenyzők visszajelzései alapján módosították az üléspozíciót, ami így nappal és éjjel is jobb kilátást biztosít, és az eddiginél szélesebb tartományban lehet állítani az üléspozíciót, a legtöbb funkciót a kormánykerékről lehet vezérelni. A Ferrari 296 GTB GT3-as versenyautó a 2023-as Daytona 24 órás versenyen debütál majd.