Jövőre 5 vagy 6 helyszínen kerül megrendezésre a 10-12 futamos Mustang Challenge márkakupa az Egyesült Államokban, az új sorozatban a most bemutatott Ford Mustang Dark Horse R versenyautókkal lehet indulni. A költségek (beszerzés, karbantartás, javítás) alacsonyan tartása végett egész sokat átvesznek a nagyszériás Dark Horse modellből, nem nyúlnak a karosszériához, az 500+ lóerős 5,0 literes V8-as szívómotorhoz, a Tremec 3160 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóhoz, a 3.73-as végáttétellel és Torsen részlegesen önzáró differenciálművel szerelt hátsó hídhoz, de azért vannak módosítások is, amelyek segítségével jól bírja a verseny-igénybevételt is az autó.

Előre (a Mustang jelvény alá) és hátra extra vontatási pontok kerülnek, megerősítik az emelési pontokat (ponthegesztések helyett varratok). Megkapja az FIA által megkövetelt biztonsági felszereléseket az autó (bukókeret, verseny kagylóülés, tűzoltó-berendezés, versenytank), MoTec műszeregységet és adatrögzítőt építenek be. Javítják a motor olajozását, a váltó- és a differenciálmű hűtését, Borla kipufogórendszerre cserélik a széria darabot.

A felfüggesztésben a Multimatic DSSV lengéscsillapítókat használják, könnyen állítható az első kerékdőlés, állítható a hátsó kanyarstabilizátor. Amíg hátul marad a Brembo fékrendszer szériaállapotában, előre nagyobb átmérőjű tárcsákat és verseny-nyergeket szerelne be, újak a féket hűtő légcsatornák, a Ford Performance R1 felnikre Michelin slick-abroncsokat szerelnek (utóbbiak keverékét kifejezetten ehhez a versenyautóhoz készítik). A Ford Mustang Dark Horse R kupa-versenyautó ára kulcsrakészen 145 000 dollár.