„Az igazat megvallva a verseny felénél féltem néhány körön át, mivel voltak gondjaink, ami azt jelentette, hogy nem volt elég erős a motor és trükközni kellett a gombokkal. Azt hittem, hogy a futam korán véget ér, de végül sikerült ezt leküzdenünk és most nagyon nagyon boldog vagyok!” – nyilatkozta a versenygyőztes pilóta.

Nico Rosberg viszont nem volt túl boldog a futamot követő interjúk során. A végső nagy csatában majdnem kielőzte csapattársát, aki nem hagyta magát és ha már a győzelmet nem is szerezhette meg, de az igen értékes dobogós helyezést nem engedte ki a markából. Nehéz megmagyarázni, hogy az első kockából rajtoló német, aki hamarosan nagy előnyre tett szert a futamon, hogyan tudott a végén csapattársa mögött célba érni. Nem nyugodtak még meg a kedélyek a Mercedes-nél. Rosberg egy helyen panaszkodott csapatának arról, hogy Hamilton nem engedi el, akinek az volt a véleménye erről, hogy érje utol és előzze meg, ha gyorsabb, mint ő. A Mercedes német pilótája így most már csak 11 ponttal vezeti az egyéni ponttáblát, amit Hamilton könnyedén be is hozhat a szezon hátralévő futamain.

Fotó: Amber PR, H. Szabó Sándor Fotó: Amber PR, H. Szabó Sándor

A Red Bull nem tett rossz lóra Daniel Ricciardo leigazolásával, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy a nagymosolyú pilóta idei második győzelmét gyűjtötte be Mogyoródon. Ricciardo még a futam előtt nyilatkozta, hogy ő kifejezetten örül annak, hogy szünet nélkül versenyeznek a Hungaroringen Hockenheim után, hiszen így nem tud leülni az adrenalinszintje. Az ausztrál pilóta ismét legyőzte világbajnok csapattársát a házi versenyben,. Vettel hetedik lett, amivel még elégedett is lehet a címvédő világbajnok azután, hogy majdnem nekivágta autóját a célegyenes falának, ami könnyen a verseny végét jelenthette volna számára, akárcsak Perez esetében. A sok esemény közepette nehezen volt észrevehető egy szolidabb siker a pályán. Az eddig szuperpeches Felipe Massa élete legnagyobb balesetének helyszínén végre kielőzte felkapott csapattársát, Valtteri Bottast. A brazil ötödik lett szemben a finn nyolcadik helyével. Bottasnak az Osztrák Nagydíj óta sikerült dobogós helyen célba érnie, amely sorozat azonban most megtört. Győzelmi céljait kénytelen lesz jegelni a nyári szünet utáni időszakra.

Bottas nyilatkozta az időmérő utáni sajtótájékoztatón, hogy a Mercedes mellett a Red Bullnak és a Ferrarinak fekszik a magyar pálya. Ez így is volt. Az eddig gyengélkedő Ferrari mindkét pilótája pontszerző helyen ért célba, s a maranellóiak felugrottak a konstruktőrök között a harmadik helyre, kielőzve a Williams-t. Raikkönen esetében az időmérőn eltaktikázták magukat, ami miatt a finn klasszis végül kénytelen volt a 16. helyről rajtolni. Ehhez képest nem semmi, hogy a jégember végül a hatodik helyre kormányozta célba piros betontorpedóját. Mi lett volna, ha jobb helyről rajtol? Jean-Eric Vergne és Jenson Button zárja az első tízet.

Ennyire drámaira még egyik Magyar Nagydíj sem sikeredett. Háromnegyed órával a rajt előtt leszakadt egy hatalmas eső, s bár a rajtig elállt, hatalmas tócsákat hagyott maga után a pályán. Annyi baleset volt a pályán, hogy a biztonsági autónak kétszer is be kellett jönnie a pályára. A verseny végén pedig olyan izgalmas hármas csatát láthattunk, ami szinte a futam leintéséig nyitott volt. A verseny olyan éles volt a mezőny elején, hogy sokáig nyitott volt, hogy a trió mely tagja nyer. Több karambol is történt a pályán. Lewis Hamilton nyitotta a sort, amikor is a második kanyarban kicsúszott fékezéskor, enyhén nekiment a falnak, de folytatta a versenyt. Marcus Ericsson követte, mikor a pálya menti gumifalnak csapta autóját a hármas kanyarban. Ekkor jött ki először a biztonság autó. Romain Grosjean produkálta a verseny legfurcsább balesetét, hiszen a biztonsági autó mögött haladva sikerült nekicsapnia autóját a falnak pontosan ott, ahol Ericsson is tette. Másodjára Sergio Perez balesetét követően jött ki a pályára a biztonsági autó. A mexikói pilóta az utolsó kanyarnál vesztettel el az uralmat autója felett és a falnak csapta.

2014-es Magyar Forma-1-es Nagydíj eredménye

1. Daniel Ricciardo Red Bull 1:53:05.058 2. Fernando Alonso Ferrari + 5.225 3. Lewis Hamilton Mercedes + 5.857 4. Nico Rosberg Mercedes + 6.361 5. Felipe Massa Williams + 29.841 6. Kimi Raikkönen Ferrari + 31.491 7. Sebastian Vettel Red Bull + 40.964 8. Valtteri Bottas Williams + 41.344 9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso + 58.527 10. Jenson Button McLaren + 1:07.280 11. Adrian Sutil Sauber + 1:08.169 12. Kevin Magnussen McLaren + 1:18.465 13. Pastor Maldonado Lotus + 1:24.024 14. Danyiil Kvjat Toro Rosso + 1 kör 15. Jules Bianchi Marussia + 1 kör 16. Max Chilton Marussia + 1 kör 17. Esteban Gutierrez Sauber Nem ért célba 18. Kamui Kobajasi Caterham Nem ért célba 19. Sergio Perez Force India Nem ért célba 20. Nico Hülkenberg Force India Nem ért célba 21. Romain Grosjean Lotus Nem ért célba 22. Marcus Ericsson Caterham Nem ért célba

A Forma-1-es mezőny a Magyar Nagydíj után kiveszi éves rendes nyári szabadságát. Legközelebb egy hónap múlva, 2014. augusztus 24.-én a Belga Nagydíjon, a legendás Spa-Francorchamps-i pályán állnak ismét csatasorba a csapatok.

A világbajnokság eredménye a 11. futam után

Egyéni: 1. Nico Rosberg 202 pont 2. Lewis Hamilton 191 pont 3. Daniel Ricciardo 131 pont 4. Fernando Alonso 115 pont 5. Valtteri Bottas 95 pont 6. Sebastian Vettel 88 pont 7. Nico Hülkenberg 69 pont 8. Jenson Button 60 pont 9. Felipe Massa 40 pont 10. Kevin Magnussen 37 pont 11. Sergio Perez 29 pont 12. Kimi Raikkönen 27 pont 13. Jean-Eric Vergne 11 pont 14. Romain Grosjean 8 pont 15. Danyiil Kvjat 6 pont 16. Jules Bianchi 2 pont Konstruktőrök: 1. Mercedes 393 pont 2. Red Bull 219 pont 3. Ferrari 142 pont 4. Williams 135 pont 5. Force India 98 pont 6. McLaren 97 pont 7. Toro Rosso 17 pont 8. Lotus 8 pont 9. Marussia 2 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!