Eleve akkorára sikerült a Jeep alvázas felépítésű csúcsmodellje, a felszereltségtől függően Wagoneer vagy Grand Wagoneer néven kínált modellje, hogy azt csak az Egyesült Államokban forgalmazzák, most még erre is rálicitálnak 30,5 centivel, így a fő vetélytársak – Cadillac Escalade ESV, Lincoln Navigator L – nyújtott modelljének is képesek konkurenciát kínálni.

Annak ellenére, hogy nem csak a karosszéria hosszát növelték meg 30,5 centivel, de a tengelytávolságot is megnyújtották 17,8 centivel (3302 mm az új érték), a 7 vagy 8 személyes utastér mérete változatlan – egyedül a harmadik sor megközelítése javult –, a bővülés a csomagtér méretét növeli. Az USA-ban a tetőig pakolva mérik a rakteret, így a hátsó ülések mögött 1192 liter raktér marad, ami az ülések ledöntése után 3707 literesre bővül, a Grand Wagoneer L esetén az eltérő ülések okán 1252-3197 liter között változik a csomagtér. A nyújtott karosszériával együtt érkezik meg a Jeep csúcsmodell Carbide megjelenési csomagja, amelynél az egyébként bőven használt krómdíszeket fényes feketére cserélik.

Amíg a normál változatok még V8-as motorral készülnek, a Jeep Wagoneer L és Grand Wagoneer L csak az új Hurricane biturbó soros 6 hengeressel választható, a szerényebb felszereltséghez a 426 LE/635 Nm teljesítményt adják, míg a luxusváltozatot 517 LE/678 Nm hajtja; alapfelszerelés a 8 fokozatú automatikus váltó, az összkerékhajtás csak a Grand Wagoneer L esetén széria. A vételárakat nem árulták el, de a normál hosszhoz képest még az új motor felára is növeli a számlát.