A Spanyol Nagydíjjal elkezdődött a szezon európai része, mégsem hozott váratlan fordulatot. A Mercedes pilótái továbbra is kiemelkednek a mezőnyből, most már csak az a kérdés, hogy Nico Rosberg felül tudja-e múlni Lewis Hamiltont, vagy nézi, ahogy a brit simán nyeri a futamokat. Várhatóan Monacóban sem lesz áttörés a többi csapatnál, hiszen 2013-ban Nico Rosberg nyert ezen a fontos versenyen, Lewis Hamilton pedig negyedik lett, pedig akkor még közel nem volt ilyen jó a Mercedes.

A német pilóta akkor pályafutása második győzelmét szerezte meg Monacóban, amire méltán volt büszke a német pilóta édesapja is, a most már 31 évvel ezelőtt Monacóban győzedelmeskedő Keke Rosberg. Nagy presztízzsel jár ezen a nehéz, szűk utcai pályán győzni egy sor prominens személyiség szeme előtt. Idén Lewis Hamiltonnak megy jobban a versenyzés, elmondása szerint mégis Nico versenyez jobban. Spanyolországban is egy körön múlott a német pilóta győzelme. Ezen az elit helyszínen mindketten igyekeznek majd megmutatni, hogy ki is az úr a pályán. A Red Bullnak nem sikerült megszereznie az első helyet itt tavaly, de még így is a vörös bikáé lett a második és harmadik helyezés. Ha ez a bravúr nem is sikerül a csapatnak idén, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel megismételheti a Barcelonában elért (harmadik és negyedik) helyezését. A siralmas téli teszteket követően legalább a konstruktőri ponttábla második helyéig felverekedte magát a címvédő világbajnok csapat, kielőzve a tesztek alapján előbbre várt Ferrarit, vagy éppen a Williamst.

fotó: Amber PR fotó: Amber PR

A hétvégi, könnyűnek amúgy sem nevezhető, futam még keményebbnek ígérkezik az új fejlesztések által. Legalábbis két pilóta, Felipe Massa (Williams) és Sergio Perez (Force India) szerint. A brazil pilóta elmondta, hogy az alacsony tapadás és a nagyobb motornyomaték kombinációjának köszönhetően a monacói futam mindennél nehezebb lesz idén, ahol nagyon könnyű lesz karambolozni. Sergio Perez egyetért Massával. „Nagyon érdekes lesz – egy csomó pilótát láthatunk majd visszapattanni a korlátokról. Ezeket az autókat nagyon trükkös vezetni. Ha már egy kicsit is kopottabb lesz a gumid, nehéz lesz bármit is tenni.” – szögezte le a mexikói versenyző.

A verseny és a pálya

A szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi Monacóban az átlagsebesség, mégis a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnak érni. Emellett itt nincsenek kavicságyak és a szűk pálya miatt nincs nagyon hely a hibázásra. Aki hibázik, az nagy árat fizethet, akár azt hogy kiesik a versenyből. A motorerő ezúttal nem játszik különösebben nagy szerepet, de fontos lesz, hogy az autónak jó legyen a húzása a kanyarokból kijövet és ami még fontosabb, az autó jól vezethető legyen.

Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása. A pálya finom tavaszi autóbeállítást igényel. A Grand-Hotel kanyar a verseny leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták. A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órát is elérheti. A 78-körös Monacói Nagydíj május 25.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 3,340 km, a teljes versenytáv 260,520 km. 2013-ban Nico Rosberg (Mercedes) nyerte meg a futamot. Ideje 2:17:52.056 volt. A második és harmadik helyen Sebastian Vettel és Mark Webber (Red Bull) ért célba. A körrekordot 10 éve Michael Schumacher (Ferrari) tartja 1”14.439-es időeredménnyel.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!