Világszerte nagy népszerűségre tett szert az elmúlt pár évben a Forma-1-es világbajnokság. Ez magyarázható egyrészt a koronavírus járvány alatti bezártság és korlátozások okozta ingerszegény környezettel. Másrészt azzal, hogy a Netflix Forma-1-es dokusorozata közel hozta a világbajnokságot a mindennapi emberekhez. Ennek jóvoltából szinte minden idei pályán ki lehet tenni a megtelt táblát. Mi több azokon a helyszíneken – így a Hungaroringen is -, ahol lehetőség volt rá, több új lelátót húztak fel a szervezők. A Hungaroringen öt további tribünre volt szükség a nagy érdeklődés miatt. A szervezők számítása szerint százezer ember még biztonsággal meg tudja közelíteni a Hungaroringet és színvonalas szórakozásban lehet része. A 37. Magyar Nagydíjra vasárnapra már hónapokkal ezelőtt elfogyott minden jegy, péntekre és szombatra maradtak még elérhető jegyek.

Az utóbbi évek csúcs nézőszáma a 2019-es volt, akkor négy nap alatt 230 ezer ember látogatott ki a mogyoródi versenypályára. Ez idén minden bizonnyal megdől. 2021-ben igen fordulatos futamot láthattunk a magyar aszfaltcsíkon, amelyet meglepő módon az Alpine pilótája, Esteban Ocon nyert. A francia pilóta érthető módon nagyon várja a hétvégi megmérettetést, első Forma-1-es győzelme helyszínét. Az időjárás gondoskodott arról, hogy a 36. Forma-1-es Magyar Nagydíj az év addigi legjobb, legfordulatosabb futama legyen. Azután, hogy egész hétvégén iszonyatos forrósággal küzdöttek a Hungaroringen a csapatok, a vasárnap a pályára érkező esőzés nagyon megkavarta a lapokat. Esteban Ocon nyert, a francia pilótát az Aston Martinnal versenyző Sebastian Vettel követte, aki átvehette az egyik általa nagyra tartott Herendi porcelántrófeát (amit a második helyével együtt később autója szabálytalansága miatt elvettek). Így Lewis Hamilton lett a második, a bronzérmesnek járó trófeát pedig Carlos Sainz kapta meg utólag.

Meglepetés, hogy a Haas csapata nagyon sok idő után először hoz fejlesztést, s azt a hétvégi Magyar Nagydíjon veti be. Bár kétszer egymás után is pontszerző helyen értek célba pilótái (Angliában és Ausztriában), a sorozat Franciaországban megszakadt. Mivel Kevin Magnussen áll az előkelőbb helyen az egyéni ponttáblán, az újítást csak ő kapja meg a Hungaroringre. Mick Schumachernek várnia kell a fejlesztésre a nyári szünet utáni első futamig, a Belga Nagydíjig.
„Várhatóan erősek leszünk. Tavaly is erősek voltunk, s várom már, hogy odamenjünk. A pálya kellemes, az időjárás meleg, és szerintem ez kedvező lesz az autóink számára.” – szögezte le Mick Schumacher, aki 15. lett a múlt hétvégén a Francia Nagydíjon.

A magyar pályát mindig is nehéznek tartották a csapatok, ahol nehéz előzni. Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes – a célegyenes – található a pályán, amely nem is olyan hosszú, így nem ad alkalmat a pihenésre. Fontos a jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz.

Ez az a pálya ugyanakkor, melyet mindenki nagyon kedvelt, s ahová mindig szívesen jönnek a pilóták és csapatok. Ennek köze van a kitűnő szervezéshez, a jó hangulathoz és Budapest, mint nyüzsgő főváros, közelségéhez. Bár nem tartozik a modern pályák közé, sokan épp emiatt kedvelik. Az elavult területek (főépület, bokszok, versenyirányítás) rekonstrukciója a Hungaroring elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt, szerint a 2022-es futam után, várhatóan ősszel kezdődik el. Az elnök-vezérigazgató elmondása szerint a fejlesztés és bővítés elengedhetetlen, s a nézőszámra is hatással lehetne, hiszen ezáltal több szurkolót lehetne fogadni.

A Magyar Nagydíjakról általában elmondható, hogy forróságban zajlanak, s ez várhatóan idén sem lesz másként. Ha esne, márpedig jelen állás szerint várható eső a hétvégére, különösen vasárnapra, az, ahogy korábban is, alaposan megkeveri majd a lapokat. A 2020-as és 2021-es futamokat is eső zavarta meg, amely felborította a várt sorrendet, és feszültséggel teli nagydíjakat produkált. A program csütörtökön kezdődik majd a nagyközönség számára a bokszutca látogatással. Pénteken szabadedzések lesznek, míg szombaton tartják az időmérő edzést. A versenyhétvége fináléja a vasárnapi futam lesz 3 órakor.

A verseny és a pálya
A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen való versenyzést. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból. Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen. A már nem annyira új, sötét aszfaltborítás agresszívabb, ami segíti a nagyobb tapadást, és így gyorsabb köridőket eredményezhet. A sötét színű aszfalt forró idő esetén nagyon felmelegedik, és ezáltal jobban kopnak majd az abroncsok, fontos lesz a gumimenedzsment.
A 70-körös Magyar Nagydíj július 31-én 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. A pályarekordot sokáig Michael Schumacher tartotta 2004-ből, de az megdőlt. Jelenleg Lewis Hamiltoné a pályarekord. A brit pilóta ideje 1 perc 16,627 másodperc volt 2020-ban.