Január végén rendezik meg a Monte Carli Ralit, ahol több mint egy évtizedes kihagyást követően a Toyota is rajthoz áll majd. Már jó ideje fejlesztik a Yaris alapú WRC versenyautót, azonban csak most mutatták meg annak végleges változatát – így is megelőzték vele a közúti változat modellfrissítését.
yaris2
Az új szabályzatnak megfelelően széles karosszériával és elképesztő mennyiségű légterelővel felépített karosszéria első pillantásra nem sokat változik, a lámpák azonban sokat változnak. A fényszórókban vetítőlencsét és krómos díszlécet látunk, a hátsó lámpák pedig laposak és szélesek lettek, messze benyúlnak a csomagtérfedélre – úgy, ahogy az ötajtós Aurisnál is láthatjuk.
yaris3
A Toyota a jövőben az eddig japánban használt Gazoo Racing nevet alkalmazza a Rali-világbajnokságon induló alakulatnál is. A 380 lóerős 1,6-os turbómotorral szerelt gépeket hárman fogják vezetni: a Volkswagentől érkező Jari-Matti Latvala és Juho Hanninen mellett néhány világbajnoki futamon Esapeka Lappi is rajthoz áll majd.

yaris4

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!