Custom módban a vezető tág a tartományban állíthatja a nyomatékleadást, a motorfék erősségét, illetve a kipörgésgátló és ABS beavatkozási szintjét

Teljesen érthető, hogy egy olyan gyártó, mint a Harley-Davidson, a létező összes módon ápolja hagyományait. A kínálatban most is megtaláljuk az ikonikus, klasszikus cirkálókat és túramotorokat, illetve sorra jönnek ki a lélekmelengető különkiadások. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan olyan útra léptek, amire korábban nem volt példa a cég 120 éves történetében. Gyakorlatilag a semmiből alkottak egy modern túraendurót (a Pan America több piacon is nagy siker), radikálisan átgondolták a Sportstert, most pedig a kínálat csúcsára érkezik két egészen érdekes, szintén az újító szellem jegyében készült típus. Mindkét modell a CVO (Custom Vehicle Operations) részleg termékei, vagyis nagyrészt kézi munkával készülnek a yorki gyáregységben.

Állítható terelőkkel szabályozhatjuk, hogy mennyi menetszél érje a motorost. Komfortosabb kialakítású a nyereg, a prémium hangrendszert a Rockford Fosgate szállítja

A jövevények arca gyökeresen eltér a korábbiakétól, a denevéridomosként emlegetett Street Glide és a cápaorrú Road Glide megjelenése is sokkal modernebb. Az aerodinamikai hatékonyság jegyében alakították ki az új frontrészeket, a korábbinál kevesebb menetszél éri a motorost és az egyenesfutás is stabilabb. Ahogyan a Sportster megújulásánál, most is sok rajongó nemtetszését fejezte ki, főleg a Road Glide dupla kerekfényszórós megoldását sírják vissza sokan – az utóbbi években a vásárlóközönség nagyon rákapott a cápaidomos modellre. Most az a helyzet állt elő, hogy a Street Glide a klasszikus jegyeket hangsúlyosabban felvonultató, míg a Road Glide a modernebb külsejű gép, illetve gyökeresen eltérő az üléshelyzet is. Utóbbi kormánya nagyon magasra került, ami egészen érdekes a nagy túramotorok mezőnyében. Az alapvető különbség a két típus között az is, hogy a Street Glide esetében a kormánnyal együtt fordul az idom (integráltak a visszapillantó tükrök), míg a Road Glide-nél a vázhoz rögzítik a méretes elemet.

Az idomzat mellett a műszeregység sem átlagos, a Harley 12,3 colos, óriáskijelzővel váltotta fel az analóg műszereket. Nem csak egyszerűen egy gigászi monitorról van szó, a 3 különböző nézetet felvonultató érintésérzékeny felület (kesztyűben is használható) a BMW top túragépeihez hasonlóan nagyban tudja mutatni a térképet. A tudása sem átlagos, hiszen Apple CarPlay-t futhat rajta, illetve kapunyitó rendszerrel is lehet párosítani – nem kell elővenni a távirányítót, egyszerűen a műszeregységről vezérelhetjük a garázskaput. A márkától megszoktuk azt is, hogy a nagy túramotoroknál komoly hangsúlyt fektetnek az audiorendszerre, ennek jegyében a Rockford Fosgate csúcskategóriás terméke felel az élményért. Még a koff erek fedelében is találunk hangszórókat!

A denevéridomos Street Glide esetében a tükrök integráltak. A gigászi kijelző rengeteg adatot képes mutatni, többek között a feszültséget is. Az 1977 cm3-es V2-es a Harley legnagyobb gyárilag beépítésre kerülő motorblokkja. A markolatfűtés a kormány végén lévő kapcsolóval aktiválható. A fékrendszer az olasz Brembótól érkezik

A műszeregységhez hasonlóan a motorblokk terén sem szégyenlős a márka. A 121 köbinches, azaz 1977 cm3-esm 115 lóerős V2-es igazi nyomatékbomba, 189 Nm-es értéke azt jelenti, hogy a sorozatgyártású kétkerekűek közül csak a Triumph Rocket 2,5 literes sorhármasa büszkélkedhet nagyobb nyomatékkal. Amellett, hogy az új Milwaukee-Eight 121-es a hagyományoknak megfelelően tolórudas szelepmozgatást vonultat fel, itt is bevezeti a Harley a változó szelepvezérlést, elsősorban a takarékosság miatt. A kisebb lökettérfogatú 117-es blokkhoz képest 5%-os az új 121-es előnye. A vásárlókört azonban jobban lázba hozhatja a teljesen új hűtési rendszer, amely azt eredményezi, hogy sokkal kisebb a motorosra jutó hőterhelés.

A Street Glide CVO 14 kg-mal könnyebb elődjénél

Miközben az üzemmódválasztó, a visszagurulásgátló, az abroncsonyomás-figyelő és a kanyar-ABS is jelzi a naprakész technikát, a konstruktőrök eltökélt szándéka volt, hogy a futómű és a fék terén felzárkózzon a legjobbakhoz a Street Glide és Road Glide. Az elképesztően vaskos, 47 mm csőátmérőjű Showa teleszkóp és a szintén a japán cégtől érkező hátsó rugóstag egészen más motorozási élményt ígér. A Harley úgy látszik hallgatott a kritikákra, a hátsó elem rugóútja 50%-kal nőtt a korábbi nemzedékekéhez képest. Ugyanakkor nem sokan élvezhetik majd az új topmodellek tudását, ugyanis ezek a CVO modellek is korlátozott példányszámban készülnek. Az árak természetesen csillagászatiak, a 20 030 000 Ft-os összeggel a páros a legdrágább ma kapható kétkerekűek szűk elitjébe tartozik. Főleg ha valaki hajlandó áldozni a barnás-vöröses Whiskey Neat árnyalatra, amelynek ára 2,9 millió Ft!