A Ducati Multistrada V4 RS az olasz márka legsportosabb túramotorja, amelynél a Panigale V4-es superbike motorját építik a magas építésű vázba. A Desmosedici Stradale V4-es blokk jelen esetben 180 lóerős (12 250/perc), nyomatéka 118 Nm (9500/perc), de azért egy kicsit csiszoltak a szoftveren, a vezető hőkomfortjának javítása érdekében álló helyzetben lekapcsolják a hátsó hengereket.

A 6 fokozatú gyorsváltónál a legfelső fokozatot rövidebbre vették, az STM-EVO SBK száraz tárcsás tengelykapcsolót a modellhez illesztett hangolással látták el. Újdonság, hogy a Sport, Touring és Urban üzemmódok mellett a Ducati Multistrada V4 RS esetén Race, azaz Verseny is választható, ilyenkor nagyon gyors a gázreakció és nem veszik vissza a teljesítményt az elektronikus beavatkozók.

A Marchesini kovácsolt alufelnik 2,7 kg-os megtakarítást hoznak a V4S felnijeihez képest, gyári szerelésként Pirelli Diablo Rosso IV Corsa abroncsokat adnak elöl 120/70, hátul 190/55 méretben. Az Öhlins Smart EC 2.0 felfüggesztését a típushoz hangolták. A Brembo szállítja a fékrendszert, elöl Stylema nyergek szorítják a 330 mm átmérőjű tárcsákat (a betétek megegyeznek a Panigale V4-esével), hátul 265 mm-es tárcsát használnak, a Bosch-Brembo 10.3ME kanyar-blokkolásgátlóját használják.

Karbonból készült karosszéria- és titániumból készült vázelemekkel csökkentik a Ducati Multistrada V4 RS tömegét, például az utasülést tartó váz 2,5 kg-mal könnyebb az egyébként használt acél egységnél. A lítium-ion akkumulátor 3 kg-mal könnyebb az ólomsavas akkumulátornál. Csak egyféle, a márka MotoGP-versenygépe által inspirált megjelenést kínálnak, mindegyik példány sorszámos plakettet kap. A forgalmazás januárban indul, a vételárat később közlik.