A Porsche követi a trendeket, ennek megfelelően az aktuális 718-as sorozat downsizingolt turbómotorokkal lépett színre, de Zuffenhausenben a vásárlók is meghallgatásra találnak, ezért most bemutatták az új fejlesztésű, 4,0 literes szívó hathengeressel szerelt modelleket – a Cayman kupénál GT4 az utónév, míg a tetejét vesztett Boxster Spyderként lesz megvásárolható.

A hathengeres boxermotor teljesítménye 420 lóerő 7600/perces fordulaton – a leszabályozás 8000/percnél következik be –, a maximális nyomaték 420 Nm, amelyet az 5000-68000/perc fordulatszám-tartományban szállít; a Cayman GT4-esnél 35, a Boxster Spydernél 45 lóerős a teljesítménytöbblet. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó csatlakozik a blokkhoz. Mindkét karosszériával 4,4 másodpercig tart a 100 km/órás sebesség elérése, a csúcs a Boxster Spydernél 301, a Cayman GT4-esnél 304 km/óra.

Az extrém üzemelési tartomány miatt részecskeszűrő is tisztítja a kipufogógázokat, illetve részterhelésen az egyik hengersorban leállítja a befecskendezést az elektronika a takarékoskodás jegyében – a NEDC mérési módszer szerint 10,9 l/100 km az átlag mindkét esetben. A piezo-kristályos befecskendezők egy ciklus alatt akár ötször is üzemanyagot juttatnak az égéstérbe.

A 718 Cayman GT4-esnél úgy növelték 50%-kal a leszorító-erőt, hogy nem romlott a légellenállás, a 718 Boxster Spyder 120 km/óránál előbújó hátsó spoilert kapott. Egyforma, a versenysportból származó könnyű felfüggesztéseket kap mindkét modell 30 mm-rel csökkentett hasmagassággal, a kupéhoz rendelhető Clubsport csomagban acél bukókeret és sportülések is vannak. Utóbbi is szerepet játszik abban, hogy a Nürburgring Nordschleifén a 718 Cayman GT4-es több mint tíz másodperccel gyorsabb közvetlen elődjénél.