Először azt gondoltuk, hogy a Kawasaki kicsit bealudt a Z900RS piacra dobásával, hiszen a Honda és a Yamaha is sokkal előbb jelentkezett a 70-es évek nagy legendáit idéző modern kori átiratokkal. A számok azonban azt mutatják, hogy a 2018 óta kapható Z900RS köré egy minden várakozást felülmúló sikersztori kerekedett, például tavaly a német piacon a koronavírus-járvány ellenére is több mint 1100 példányt értékesítettek belőle. Így aztán teljesen logikus lépésnek tekinthető a Kawasaki részéről, hogy egy osztállyal lejjebb, a Z650-es alapjaira építve is előáll egy klasszikus géppel.

Lényegre törő, ízléses műszeregység. Az ülés alá rejtették az USB-csatlakozót, krómozott kapaszkodó is szerepel az extralistán

A Z650RS formatervezőit az ős-Z650-es ihlette, olyannyira, hogy a sportos szürke és az örök slágernek számító fekete fényezések mellett az újdonság elérhető lesz Candy Emerald zöld változatban, amellyel felelevenítik az 1977-es gép egyik jellegzetes színét. Igaz, hogy az újdonság nem büszkélkedhet látványos, 4 hengeres blokkal, ám a stílusra aligha lehet panasz! Bár műszaki értelemben az aktuális Z650-esre épül (váz és futóműelemek), a tervezők mindent elkövettek, hogy a modern naked bike alapjaira egy igazi, ízig-vérig retró masinát készítsenek Lágyan ívelt tank, jellegzetes üléskialakítás és természetesen kerek fényszóró jellemzi az RS-t – a lámpatest a mai elvárásoknak megfelelően full-LED-es. Érdemes elidőzni a részleteken, a tank csíkozása egy olyan korszakba repít vissza, amikor még kézzel húzták az ecsetet, de említhetjük a műszeregységet is, amely minden szempontból kiérdemli a klasszikus jelzőt.

A váz mellett a 41 mm-es fordított villa is megegyezik a Z650-esével

A Z650-eshez képest 50 mm-rel magasabbra és 30 mm-rel hátrébb került a kormány, a 820 mm-es ülésmagasság miatt pedig kisebb termetűeknek is könnyű a letalpalás. Az ülésmagasság mellett a mindössze 187 kg-os menetkész tömeg, illetve az egyenletes teljesítményleadású blokk is közrejátszik abban, hogy jelentős vezetői rutin nélkül se okozzon majd problémát a Z650RS terelgetése. Az újdonság hajtásáról a jól bevált 649 cm3-es, soros 2 hengeres gondoskodik, a 68 lóerős teljesítményt rövid áttételezésű, 6 fokozatú váltó segít beosztani. Bár a WMTC-szabvány szerinti 4,3 l/100 km-es fogyasztás igencsak kedvező, a modellt Economic Riding Indicatorral is ellátták. Ez annyit tesz, hogy egy külön lámpa jelzi a műszeregységen, amikor takarékosan vezet a motoros. Nem is baj, hiszen az üzemanyagtartálya mindössze 12 literes – sajnos alig van retrógép, amelynek tisztességes méretű lenne a tankja.

Az újdonság Dunlop Sportmax Roadsport 2-es gumikat kap elsőszerelésű abroncsnak

A forgalmazás 2022-ben veszi kezdetét, így az árakról egyelőre nincs információ, de a Z900-as (3,79 millió Ft) és a Z900RS (4,39 millió Ft) közötti 600 ezer Ft-os árkülönbségből, illetve a Z650-es 2,799 milliós alapárából arra lehet következtetni, hogy a Z650RS 3,0 millió Ft környékén vihető majd haza. A nagy riválisnak tekinthető, szintén soros 2 hengeres Yamaha XSR700-as 3 048 000 Ft-tól kapható, szóval a meccs szoros lesz, de az újdonságnak minden esélye megvan, hogy hasítson magának egy szeletet a piaci tortából. A Kawasaki semmit sem bíz a véletlenre, a Z650RS 35 kW-os kivitelben is elérhető lesz.

Kawasaki Z650RS
Lökettérfogat: 649 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 50 kW (68 LE) 8000/perc
Max. forgatónyomaték: 64 Nm 6700/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1405 mm
Ülésmagasság: 820 mm
Üzemanyagtank: 12 l
Fék elöl/hatul: 2×300/220 mm tárcsa
Gumi elöl/hatul: 120/70 R17/160/60 R17
Menetkész tömeg: 187 kg
Forgalmazás: 2022-től