Nemsokára búcsút mondhatunk az R8-asnak, de az Audi egy végső limitált szériával gondoskodik arról, hogy emlékezetes maradjon a sportkocsija. Ez az első olyan autó a világon, amely különösen nagy hatótávolságú fényszóróval rendelkezik. A gyár ugyan lézerlámpának nevezi, de ez csak marketingszöveg, a gyakorlatban nem párhuzamos fény nyalábot, azaz lézert kibocsájtó diódákról van szó, de azért nem lehet panaszkodni a közel kilométeres (!) bevilágított útvonalra.

Az Audi ráadásul nagyon gyorsan hozta össze az R8 LMX-et, hiszen azzal mindenképpen meg akarta előzni a BMW-t, amely csak az ősztől teszi elérhetővé a hasonló technikájú fényszórót az i8-ashoz. Elég volt már az, hogy a xenon-elsőség a münchenieké…

Az első megrendelők már a nyáron beleülhetnek majd az Audi R8 LMX-be, de nem csak sötétben fogják élvezni az általa nyújtott teljesítményt. Az 5,2 literes V10-es teljesítményét 570 lóerőre emelték, a 7 fokozatú, dupla kuplungos váltóval ez 3,4 másodperces 100-ra gyorsulást tesz lehetővé, és 320 km/órás végsebességet. Nem csoda, hogy a 99 példányban limitált szériánál alapfelszerelés a karbon-kerámia fék, a szintán karbon légterelő-csomag.

Különleges kék fényezést kap az összes példány, az utastérben is viszontlátjuk ezt a színt, például a bőrkárpit díszvarrását ilyen cérnával készítik az üléseken, az ajtókárpiton, a műszerfalon, a kormányon, a kézifékkaron… Jutott még azért hely valódi alumíniumnak és némi karbonnak is. Németországban 210 000 eurót kérnek majd az Audi R8 LMX egy-egy darabjáért.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!