A tavaly bemutatott MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro jelezte előre, hogy mire számíthatunk, a 300 példányban készített naked-nél SC-Project titánium kipufogórendszer és átprogramozott motorvezérlés növelte 212 lóerőre a teljesítményt. A most bemutatott MV Agusta Brutale 1000 RR-nél le kell mondani az ilyen finomságokról, így „csak” 208 lóerős teljesítménynek örülhetnek a pilóták – ráadásul most nincs darabszám-korlát sem, egyszerűen a kínálat része az új gép.

Fekete/szürke vagy fekete/piros fényezéssel választható a gép, amely nyolc fokozatban állítható (teljesen deaktiválható is) menetstabilizálóval, egykerekezés-gátlóval (elsőkerék az ESP-ben, hátsókerék az ABS-ben) és verseny-blokkolásgátlóval jön. A 998 köbcentis négyhengeres 13 000/percnél adja le 208 lóerős teljesítményét, a 116,5 Nm-es maximális nyomaték 11 000/percnél mérhető; a váltó hatfokozatú, EAS 2.1 verziószámú elektronikus rásegítéssel a gyorsabb kapcsolásokért. A felfüggesztést az Öhlins szállítja, elöl két darab 320 mm-es, hátul egy darab 220 mm-es tárcsa gondoskodik a megfelelő lassulásról.