Az Icon Performance verzió az ezüstös fényezéssel és kék felnikkel az R1M superbike színösszeállításával büszkélkedik.

Miközben a Suzuki és a Kawasaki a klasszikus iskola szerint épített sport-túragépeket kínál, a Yamaha másik irányból közelíti meg a kategóriát. A Tracer sorozat tagjait az üléspozíció és a kormány kialakítása miatt nyugodtan nevezhetjük crossover masináknak, a laza és kényelmes testhelyzet már-már a túraendurókat idézi. Bár a japán márka teljes mértékben elégedett lehet a 2 (Tracer 7) és 3 hengeres (Tracer 9) verzióban elérhető modell piaci helyzetével, aktuálissá vált a frissítés, aminek a legfontosabb hozadéka a Tracer 9 GT+ topverzió érkezése.

Íme, az új műszeregység, amely okostelefon-kapcsolatra is képes!

Az oldalkofferekkel és túraplexivel ellátott gép az első Yamaha, amelyet adaptív tempomattal látnak el. A mindössze 200 gramm tömegű, radaros egység jóvoltából az újdonság 30-160 km/óra közötti sebességtartományban automatikusan tartja a távolságot az előtte haladó járműhöz képest. Nem csak kényelmi funkciója van az ACC-nek, hiszen rossz látási körülmények között már akkor fékez a motor, amikor a vezető még nem látja, hogy mondjuk előtte megállt a sor. Akárcsak az autóknál, itt is beállíthatjuk, hogy mekkora távolságot tartsunk, illetve említésre méltó, hogy az okos tempomat a követési távolság fenntartása mellett „kanyarodásvezérlést” is tud. Ez a funkció megakadályozza a sebesség növelését, ha a rendszer azt érzékeli, hogy a gép kanyarodik.

119 lóerőt teljesít a sorhármas blokk

A modell technikai színvonalát emeli az új, színes műszeregység is, amely a korábban sok kritikával illetett „egérmozit” váltja fel – a vezető 3 képernyőtéma közül választhat, a sportos stílus az R1-esére hajaz. A mai trendeknek megfelelően a műszeregységhez okostelefont is csatlakoztathatunk, a MyRide applikáció letöltése után USB-n, wifin vagy Bluetooth-on keresztül jöhet létre a kapcsolat. A híváskezelésen túl teljes képernyős navigálásra is képes a 7 colos rendszer, ami a modell felhasználási köre miatt különösen fontos.

Akár 3 kofferes változatban is elérhető a modell

A műszaki tartalom más szempontból is fejlődött, hiszen a GT+ továbbfejlesztett gyorsváltóval, nagyobb átmérőjű hátsó féktárcsával, 10 fokozatban állítható markolatfűtéssel és kanyarfényszóróval kerül piacra. Amennyiben a gép 5 km/óránál nagyobb tempóval halad és a dőlésszög meghaladja a 7 fokot, a kiegészítő fények automatikusan megvilágítják az ív belső oldalát. Persze nem szabad megfeledkezni a félaktív KYB futóműről és a CP3-as blokkról sem. A 890 cm3-es, 119 lóerős sorhármas a legkarakteresebb erőforrások közé tartozik, méghozzá nem véletlenül. Nyomatékosságban a 2 hengereseket, pörgősségben pedig a 4 hengereseket idézi az MT-09-esben és az XSR900-asban is szolgálatot teljesítő erőforrás.

Yamaha Tracer 9 GT+
Lökettérfogat: 890 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12
Max. teljesítmény: 88 kW (119 LE) 10 000/perc
Max. forgatónyomaték: 93 Nm 7000/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1500 mm
Üzemanyagtank: 19 l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/180/55 R17
Feltöltött tömeg: 223 kg
Forgalmazás: 2023 májusától

Sorkettes kiszerelés
A kisebbik Tracer, a 7-es is megújul a 2023-as modellévre. A 689 cm3-es, soros, 2 hengeres gép alapból 74 lóerős, ám a Yamaha azokra is gondol, akik A2-es jogosítvánnyal rendelkeznek, így 48 lóerős kivitelt is kínálnak. A legfontosabb változás, hogy 5 colos, TFT-kijelzős műszeregységet kap a típus – a vezető Touring és Street nézet közül választhat, illetve lehetőség van okostelefon párosítására.

A futómű és a fékrendszer ugyancsak megújult, az első villák rugózását módosították, emellett elöl a korábbinál nagyobb, 298 mm-es féktárcsákat alkalmaznak. A nagytesóhoz hasonlóan a Tracer 7-esből is létezik GT verzió, utóbbihoz igencsak méretes, Touring szélvédő is kérhető (karcálló polikarbonátból), amely 92 mm-rel magasabb és 70 mm-rel szélesebb a bázishoz képest.