Napsütésben alig látni valamit a műszeregységből. Fotó: Stefler Balázs

A kalandmotor és robogó keverékének tekinthető XADV 5 éve robbant be a piacra, a közönség pedig annyira jól fogadta a bátor koncepciót, hogy a Honda egy méretosztállyal lejjebb is szerencsét próbál egy hasonló géppel.

Az újdonság megjelenése önmagában is érdekes, hiszen nem szokványos, hogy egy 350-es gép robusztusságot sugalljon. Az egész masina egy csibészes optikai játék, például a talajhoz közeli burkolatokat feketére festették, amitől a motor magasabbnak tűnik. Természetesen szó sincs arról, hogy az ADV350-es off roadozásra való, de a terepmintás gumikkal és a vaskos, fordított teleszkópokkal (37 mm-es csőátmérő, 125 mm-es rugóút) kétségkívül jobban bírja a mostoha útviszonyokat. Ebben persze fontos szerepet játszik a felniméret is, az elöl 15, hátul 14 colos abroncsok miatt nem kell szlalomozni az úthibák között. A másik, ami hozza a kalandmotoros érzést, az a vezetési pozíció, ugyanis a széles és viszonylag magasan lévő kormányt egyenes háttal fogjuk. Az már más kérdés, hogy az üléspozíció alacsony, nekem az volt az érzésem, hogy inkább a kisebb termetű motorosokra szabták az ADV350-est. Amúgy a kényelemre nem lehet panasz, a 133 mm-es tartományban állítható túraplexit nagyobb motorok is megirigyelhetnék, és azért is dicséret illeti a Hondát, hogy a nyereg alatti rekeszben két zárt sisak könnyedén elfér. Ha hosszabb útra mennénk, jól jöhet az 50 literes topcase is, amely 160 000 Ft-ért rendelhető az extralistáról. A hétköznapokban legalább ilyen fontos, hogy alapáron adják hozzá az okoskulcsot és a kesztyűtartóban lévő USB-C töltőt – minden részleten látszik, hogy a japánok egy praktikus közlekedési eszközt akartak piacra dobni.

Jól formázott az ülés, rövidebb utakon az utasnak sem lehet panasza a kényelemre

Ebbe az is beletartozik, hogy teljesítménye ésszerű, a 330 cm3-es egyhengeres 29 lóereje kis rutinnal is könnyedén uralható, miközben városban dinamikus haladást tesz lehetővé. A gyorsforgalmi utakon már nincs annyira elemében a motor, de napi ingázásra így is alkalmas lehet, hiszen a 100-110 km/órás tempót gond nélkül tartja. Ami pedig a fogyasztást illeti, nagyobb igénybevétel mellett is 3,5 liter/100 km alatt tartható az ADV350-es étvágya, míg óvatos gázkezeléssel 3,0 liternél kedvezőbb átlag sem lehetetlen.

Akár két sisakot is elnyelhet az ülés alatti rekesz

Bár a robogók általánosságban aránytalanul drágák a hagyományos motorkerékpárokhoz késpest, az új Honda ár-érték arányára nem lehet panaszunk. A 2 289 000 Ft-os összeg egészen barátságos a Yamaha X-MAX 300-as 2 348 000 vagy akár a Suzuki Burgman 400-as 2 999 000 Ft-os alapárához képest.

A 330 cm3-es blokkban a CRF450R enduróból származó olajfúvóka hűti a dugattyú szoknyáját

TETSZETT
• praktikus részletek
• strapabíró futómű
• alacsony súlypont

NEM TETSZETT
• műszeregység leolvashatósága
• nagyobb termetűeknek alacsony az ülés

ÖSSZEGZÉS
Aki hajlandó áldozni több mint 2 milliót egy robogóra, a Honda képében egy komplett és divatos gépet kap. A magas használati érték mellett a takarékosság is az ADV350-es erényei közé tartozik.

Honda ADV350
Lökettérfogat: 330 cm3
Hengerek/szelepek: 1/4
Max. teljesítmény: 21,5 kW (29 LE) 7500/perc
Max. forgatónyomaték: 31,5 Nm 5250/perc
Sebességváltó: fokozatmentes
Tengelytáv: 1520 mm
Üzemanyagtank: 11,7 l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R15/140/70 R14
Menetkész tömeg: 186 kg
Tesztfogyasztás: 3,3 l/100 km
Alapár: 2 289 000 Ft