Előre kell bocsájtanom, hogy életemben először kellett ítéletet mondanom, így elképzelhető, hogy lehet vitatkozni a döntésemmel, de az utólagos visszahallások alapján mindenki elégedett volt a választásommal. Pedig sokat rágódtam rajta.
Kezdjük rögtön azzal, hogy a kiállítás előtti hétfőn tudtam azt meg, hogy zsűritagként is számítanak rám. Szerdán már arról volt szó, hogy zsűrielnökként fogom felügyelni a történéseket, majd pénteken jött a telefon, hogy degradáltak. Egészen pontosan egyszemélyes zsűri leszek. Sajnos túl késő volt már ahhoz, hogy beszerezzek egy „Csak Kadett C alkatrésszel lehet megvesztegetni” feliratú pólót, de azért elvállaltam a megbízatást.
![Az Opel nagyjai - Kapitan és Diplomat](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/05/151287_opel05380.jpg?x88250)
Nem a kordon mögé szorított autók, hanem a hivatalos terminus szerint „kiállítói”, magyarul a rajongók Opeljei közül kellett kiválasszam a három legszebbet. Nem is volt olyan nehéz dolgom, mert sajnos elég kevés autó jutott be a belső parkolóba a párhuzamosan tartott rendezvények és egyéb elfoglaltságok miatt. A Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete, a Magyar Veterán Opel Klub és a Magyar Opel Manta Club is képviseltette azért magát.
![Gyári állapotában megőrzött, nem felújított Mnta B ütős felnikkel](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/05/151288_opel09380.jpg?x88250)
Egy egész dobogót kellett megtöltsek, értsd a három legszebb autót kellett kiválasszam. A fiatalabb autók között egyértelműen az Astrák voltak jelen a legnagyobb számban, de nem ezért esett a választásom a harmadik helyezett autóra. Amilyen egyszerű az ötlet, olyan nehéz a megvalósítás: lépcsős hátú F Astrából kétajtós kupé lett. Az autó még építés alatt áll, a belseje még nincs kész, a mintás tapéta és sós víz segítségével öregbített jobb első sárvédő SZVSZ külön dicséretet érdemel.
![Sok csodálója akadt az Opel Motoclub 500-nak. Gyárilag piros gumialkatrészekkel készült](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/05/151289_opel16380.jpg?x88250)
Második helyre egy veteránautó került, mégpedig egy Rekord B. Alig több, mint egy évig gyártották ezt az átmeneti típust, amely elődjének karosszériájával (Rekord A), utódának motorjaival (Rekord C) szereltek. A konkrét példányt rengeteg munkával varázsolta újjá tulajdonosa. A négyhengeres motor finom járását még a mai motorok is megirigyelhetik, a technika többi része is patent. A lemezek néhol hullámosak, de ennyi patina kell – a nemzetközi veteránszövetség (FIVA) idén tavasszal olyan állásfoglalást hozott, miszerint többre kell értékelni a patinát (megőrzött autó), mint a makulátlan (felújított autó) megjelenést.
![A hetvenes évek csúcs-kupéja, a Commodore B GS/E. Gotti felniken](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/05/151290_opel25380.jpg?x88250)
Harmadik helyen egy modern tuningautó, második helyen egy veterán. Ezek után már természetes, hogy első helyre egy olyan autót helyeztem, ami mindkét világot egyesíti: egy átépített Manta A-t. A Miskolcról érkezett autó a parkolóban, a megérkezés után rögtönzött autókozmetikának köszönhetően patyolattiszta, a króm alkatrészek messziről csillognak. A széles ATS felnik, a kerékjárat szélesítései, a sötétszürke metálfény mind apró, de annál hatásosabb módosítás. Piros pontot adtam még a műszerfal tetején trónoló, az eredeti stílusában átépített modellért.
![Két Lotus Omega, egy Omega EVO 500. Kívánhat ennél többet egy rajongó?](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/05/151291_opel29380.jpg?x88250)
A díjátadásra egyébként a boxutcában került sor, ahol alig három perc alatt sikerült visszaszerezni a korábban ott tárolt, majd valamilyen ismeretlen ok miatt elszállított kupákat. A jövőbeli viták elkerülése végett közlöm, hogy jövőre egészen biztosan nem leszek egyszemélyes zsűri. Legalább két tagot majd beszervezek magam mellé, hogy objektívebb legyen a bíráskodás. Arról nem is beszélve, hogy addigra majd elkészül a pólóm, és segítségre lesz szükségem az alkatrészek cipeléséhez…
![Az első három helyezett a boxutcába beérkezve, a kupákra várva](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/05/151292_opel85380.jpg?x88250)
Az eseményről még több képet (89 darabot) találnak az Autó-Motor Facebook oldalán!