Nem egyszerűen önálló erőforrás a Moto Guzzi új fejlesztésű, léghűtéses V2-es blokkja, az teherviselő elemként része a váznak is, ami minden eddiginél nagyobb merevséget biztosító alap létrehozását tette lehetővé a fejlesztőknek. Elsőként a V85 TT elnevezésű túraenduróban lehet hozzájutni az új technikához, de hamarosan egész modellcsaládot építenek ki e köre – 2021-ben ünnepli centenáriumát a márka, addigra kész akarnak lenni az új kínálattal.

A V2-es blokk az eddiginél könnyebb főtengelyt, nagyobb szelepeket, rövidebb szoknyával rendelkező dugattyúkat kap, a 80 lóerős teljesítmény mellett pörgősebb lett a habitus. Az első- és hátsó rugózás is széles tartományban állítható, így az utcán és terepen motorozó emberek is megtalálják az ideális hangolást. A Moto Guzzi rögtön a gyári kiegészítőket is bemutatta a V85 TT-hez, a gyári kofferek meglepően szögletesek lettek.