ACCEPTANCE_DRIVE

Leginkább a sportosabb hangolású felfüggesztésről szól majd a várhatóan 2017 végén a kereskedésekbe kerülő Volkswagen up! GTI, hiszen a motortérben ugyanaz az 1,0 literes háromhengeres turbómotor dolgozik majd, ami a jelenlegi csúcsmodellben. Azonban amíg jelenleg Európában 90, Brazíliában 105 lóerő a teljesítmény, a forró változatban már 115 lóerőt tud majd a kis TSI. Ennél többet is ki tudtak volna hozni az 1,5 bar-os töltőnyomással dolgozó egységből a mérnökök, de akkor bináris lett volna a teljesítményleadás.
up2
Nem kerülheti el majd az összehasonlítást a Golf I GTI-vel az újdonság, hiszen nagyjából egyformák: az up! 10 centivel rövidebb, de teljesítménye 5 lóerővel, a tömege meg 140 kg-mal nagyobb. Utóbbi ellenére jobb gyorsulást ígérnek, amíg a Golf 9,2 másodperces 100-as sprintet tud, az up! GTI-nek 8,8 másodpercet ígérnek. A GTI-jellegzetességek is ott lesznek a fedélzeten, a négyzetrácsos kárpit, a golflabda-váltókar és a vörös díszvarrás mellett a matrica-dekorációval se spórolnak.
ACCEPTANCE_DRIVE
A növelt motorteljesítmény mellett leginkább a Polo-ból származó alkatrészek javítanak a tudáson, a kormánygép és a fékek is a kisautóból érkeznek. A hasmagasságot 15 mm-rel csökkentik, a MacPherson rugóstagoknál új alsó lengőkarokat alkalmaznak, keményebbek a szilentek, feszesebb a lengéscsillapítók hangolása és a torziós hátsó híd is merevebb. A jelenlegi legdrágább up!-nál bő egymillió Ft-tal lesz drágább a GTI változat, az ára így 5 millió Ft fölé megy majd.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!