A leggyorsabb közúti autók nagyjából 7,5 perc alatt futják a nagykört a Nürburgringen, ehhez képest a Peugeot EX1 9:01:338-as ideje nem is olyan rossz. Egyben azt bizonyítja, nm csak egyenes vonalú gyorsulásban remekel a kis francia dodzsem.

Azt már korábban megtudtuk, hogy az autó nagyon gyors. Elöl-hátul egy-egy elektromotor hajtja, a rendszer csúcsteljesítménye 340 lóerő. Tavaly szeptemberben a Monthléry pályán Nicholas Vanier elektromos autókra vonatkozó gyorsulási világrekordokat állítottak fel vele: negyed mérföld 14,4 s, 1000 méter 28,16 s, 1 mérföld 41,09 s. Nem sokkal, később, decemberben a kínai chengdu városának közelében a saját rekordjait döntötte meg az EX1, amikor a híradások szerint Kínában a fiatalok körében népszerű blogger, Han Han 12,64 másodpercre javította a negyedmérföldes időt, és 7,08 másodperccel új nyolcadmérföldes csúcsot is felállított. Itt egyébként sikerült 3,49 másodpercig tartó 100-as sprintet is mérni.

Jól gyorsul, és a Nürburgringen is otthon érzi magát a Peugeot EX1-es roadster, ami 50 másodpercet faragott le az elektromos autók körrekordjából Jól gyorsul, és a Nürburgringen is otthon érzi magát a Peugeot EX1-es roadster, ami 50 másodpercet faragott le az elektromos autók körrekordjából

Azt tehát eddig is tudtuk, hogy az EX1 pokolian gyors, de ettől még egy autó se lesz sportkocsi. A Peugeot most azonban bebizonyított a nekünk, hogy az EX1 tényleg egy vérbeli roadster. Stéphane Caillet a Nürburgringen új, elektromos hajtású autókra vonatkozó körrekordot állított fel, 9:01:338-as idővel, több mint ötven másodpercet lefaragva az előző időből. Kérdés, vajon az akkumulátorokban elég energia maradt-e a levezető körhöz?