Elsőként a Jeep Cherokee szabadidő-autóban használják a ZF új fejlesztésű, keresztben beépített motorokhoz szánt 9 fokozatú automatikus váltóját, amivel azonban egyelőre annyi probléma van, hogy el kellett halasztani az autó piaci bevezetését – immár negyedik alkalommal.

A problémát az okozza, hogy az új fejlesztésű padlólemezre épülő autóba új fejlesztésű motor kerül új fejlesztésű váltóval, és utóbbinak a programozása még nem tökéletes. Emiatt már háromszor módosították a piaci bevezetés időpontját, de a negyedik halasztás már meglepetésszerű volt, hiszen alig két héttel azt követően került rá sor, hogy felvették a második műszakot jelentő 500 munkást a toledói gyárban – akiket felfüggesztettek. Kicsit pánikszerű hangulatra utal, hogy alig három nappal azt követően, hogy felfüggesztették az 500 munkást, azokat újra „élesítették”, és újraindult a két műszakos termelés azt követően hogy a Chrysler és ZF még több elektronikai szakembert csoportosított át a váltó programozásának véglegesítésére. Az eddig elkészített több mint 12 000 autó a gyár parkolójában várja a sorsát, azokat nem szállították ki a kereskedőkhöz, de már nem bírják sokáig a gyári parkolók, úgyhogy közel lehet a megoldás.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!