Már nincs sok hátra a Porsche 918 Spyder hivatalos bemutatásáig, hiszen arra a Frankfurti Autószalonon (előző este) kerítenek majd sort, de addig is csepegtetnek néhány részletet az újdonságról, nehogy lankadjon az emberek figyelme.

Most épp néhány műszaki adatot osztottak meg velünk. Kezdjük a legfontosabbal, az autó lelkét jelentő 4,6 literes lökettérfogatú, szívó V8-assal. Ennek a maximális teljesítménye 608 lóerő 8600/perc fordulaton (a leszabályozás 9150/percnél történik), csúcsnyomatéka 529 Nm 6600/percnél. Ennek két elektromotor segít, a hátul egy 154 lóerő, elöl egy 127 lóerő csúcsteljesítményű motor hajt, az 500-5000/perc fordulatszám tartományban állandóan 800 Nm fölött van a rendszernyomaték, a rendszerteljesítmény 880 lóerő.

Ennek megfelelően a 7 fokozatú dupla kuplungos váltóval szerelt roadster pokolian gyors, a 100 km/órás tempót 2,8 másodperc alatt éri el, 200 km/h-ra 7,9 másodperc alatt gyorsul, a 300 km/h-s tempót az állórajtot követő 23. másodpercben futja meg, csúcssebessége meghaladja a 340 km/órát. Elektromos üzemmódban 7,0 másodpercig tart a 100-as sprint, a végsebesség 150 km/óra. A 6,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorban 30 kilométer megtételére elég energia tárolható, és konnektorról is tölthető – a vásárlók megnyugtatása miatt az autóra 4 év, teljes körű garanciát vállalnak, az akkumulátorra 7 év a jótállás. Az elektromotor miatt ráadásul a laboratóriumi mérésen pofátlanul alacsony, 3,0 l/100 km-es szabványos átlagot ér el a gép.

Azáltal, hogy elöl épp csak annyit hajt az elektromotor (virtuális összkerékhajtás), amit a tapadás bír, és van összkerékkormányzás is, nagyon gyors kanyarvételt ígér a gyár. Az aktív aerodinamika három üzemmód szerint működhet, a takarékostól (kis légellenállás) a dinamikusig (maximális tapadás). Van egy „Hot Lap” kapcsoló is, amelynek segítségével majdnem teljes kisülésig meríti az akkumulátorát a Porsche 918 Spyder annak érdekében, hogy a sofőr a lehető leggyorsabb köridőt érje el. De csak egy ilyen próbálkozás van, a második körben már üres az akkumulátor, épp csak annyit tudnak segíteni az elektromotorok, amit lassítás közben visszatermel a pilóta.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!