Világszerte többféle akkumulátor-beszállítót is használ a BMW a plug-in hibrid modelljeihez, a mostani visszahívásban érintett mintegy 26 700 darab járművet a svéd Northvolt akkumulátoraival szerelték. Miután négy BMW X5-ös „termikus incidens”, azaz járműtűz történt, az autógyártó megvizsgálta az okot, és arra jutott, hogy az akkumulátor a hibás. Annak gyártása során rendellenesség miatt törmelék (valószínűleg hegesztés során keletkező apró, vezetőképes darabok) kerülhet a cellák közé, ami rövidzárlathoz, majd akár tűzhöz vezethet.
A rizikó minimalizálása miatt a BMW megtiltja az ügyfeleknek az akkumulátor töltését, a Sport üzemmód és a váltófülek használatát. A visszahívásban, ami várhatóan november 23-án kezdődik, a BMW X1, X2, X3, X5, 3-as, 5-ös, 7-es, 2-es Active Tourer és i8-as modelljei mellett a Mini Countryman is érintett.