Nem véletlen, hogy az Audi az új S-nagyágyúk nemzetközi menetpróbáját München környékén tartotta, a korlátozás nélküli sztrádaszakaszok karnyújtásnyira vannak… No igen, és mekkorát szólnak itt az S-verziók! A hang, a produktum és még az a nyamvadt fogyasztás is stimmel, pedig utóbbi vélhetően mit sem számít a tehetős vásárlóknak, persze a gyártónak már annál inkább. Nem értik, hogy mit akarok én itt a briliáns fogyasztással? Akkor tartsanak velem, és fény derül az Audi trükkjeire!

Most szívatnak, ennyit egy négyhengeres iszik?!

Az Audi mélyen belenyúlt a technikai trükköket tartalmazó tarsolyába, a korábbi szomjas és nehéz V10-es helyett előrukkoltak egy könnyebb, biturbós V8-assal. A blokk súlya mindössze 220 kilogramm, a csúcstechnikájú 4,0 literes aggregátot (507 LE) először a Bentley használta, majd megkapták egyes Audi modellek is. Az S8-asban 520, az S6-osban és az S7-esben pedig 100 lóerővel szerényebb kivitelben debütál.

A bődületes, 550 Nm-es nyomaték megalázóan alacsony, 1400-as percenkénti fordulatszámtól akkorát tol, hogy csak pislogunk, a közvetlen gázreakció nem eléggé érzékletes kifejezés az Audik előadására. A 250-es tempót természetesen mindegyik szemrebbenés nélkül megfutja, ez nekik nem kihívás, hanem hétköznapi rutinmunka!

Luxusbelső sportülésekkel – az előrebillenő, nem állítható magasságú integrált fejtámaszok nem túl kényelmesek Luxusbelső sportülésekkel – az előrebillenő, nem állítható magasságú integrált fejtámaszok nem túl kényelmesek

A stabilitás és a jó tapadás biztosítása a quattro hajtásrendszer feladata, a pontos irányíthatóság záloga a direkt kormányzás, míg a kényelem és a sportosság kettősének az első osztályú S tronic automata sebességváltó tesz eleget. A V8-as mentes mindennemű vibrációtól, zavaró hanghatástól, csak a kipufogó kényezteti a vezető fülét, és szinte könyörög, hogy üvölthessen – ennek nehéz ellenállni…

Az S7 Sportback második sorában két ülőhely várja az utasokat, a fejteret leszámítva itt is tágas az autó Az S7 Sportback második sorában két ülőhely várja az utasokat, a fejteret leszámítva itt is tágas az autó

A biturbó rendszernek köszönhetően turbólyuk nincs, ez bizony alul és felül is, tempótól és fordulatszámtól függetlenül elemi erővel repít. A nyugdíjazott S6-oshoz képest 25%-kal takarékosabb a mostani változat, ami már csak azért sem smafu, mert ha a tulajt nem is érdekli a benzinár, attól még a nagyobb megtehető hatótávolság emeli a kényelmi szintet. Nem viccelek, 130-as limit mellett valóban lehet hozni a 10 literes átlagot, városi dugóban meg itt a start-stop rendszer, ami segít a spórolásban No de mi van akkor, ha elgurul a gyógyszer? Kérem szépen, akkor a fogyasztás felugrik 13-14 liter környékére, ennél többet már művészet letuszkolni a V8-as torkán, hála a hengerlekapcsolásnak.

V8 TFSI: 420 lóerő, 550 Nm V8 TFSI: 420 lóerő, 550 Nm

Meg kell említeni még a támlába integrált fejtámaszokkal rendelkező sportüléseket és a káprázatos Bang&Olufsen hifit is. A belső többek között matt alumínium, szénszál-erősítésű műanyag vagy barna erezett kőrisfa betétekkel is feldobható. A kormányon, az ülésekben az autó frontján és hátulján is szép számmal találni S-logókat. A hűtőmaszk platinaszürke lamellát kapott, míg a kocsi farán szürke diffúzorbetét, rajta keresztirányú fémdíszítés és oldalanként két-két kipufogóvég hivatott hangsúlyozni az S-modellek atletikusságát. Ezen a szinten a xenon fényszóróra, a LED-es nappali menetfényre és a 19 colos felnikre már fel sem kapja az ember a fejét…

Az S7-es 0-100-as sprintideje egy tizedmásodperccel több (4,7 s) az S6-osénál – a gyakorlatban nincs érezhető különbség Az S7-es 0-100-as sprintideje egy tizedmásodperccel több (4,7 s) az S6-osénál – a gyakorlatban nincs érezhető különbség

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!