A nyugati beszállítóktól való függés csökkentése miatt fejleszti vissza autóinak tudását az immár orosz állami tulajdonban lévő Lada, erre egy nemrég elfogadott törvénymódosítás ad lehetőséget, ami a helyi – több mint 5000 főt foglalkoztató – autógyártóknak ad mentességet az aktuális jogszabályok betartása alól. Elsőként a Granta SE debütál majd, júniusban indul a sorozatgyártása az ABS-től, ESP-től, légzsákoktól és az ERA-Glonassz segélyhívótól mentes változatnak, amelynek a motorja Euro-5 helyett csak az Euro-2-es szabványokat teljesíti – a kisebb katalizátorba kevesebb nemesfém kell, utóbbiak ára az utóbbi időszakban robbanásszerűen emelkedett.

Másodikként a Lada Niva Travel terepjáróból készül az SE változat, amelyet majd a Vesta SE követ – utóbbi a februárban bemutatott frissített megjelenést kapja, a motorja pedig az eddig ebben a karosszériában el nem érhető, 8 szelepes 1,6-os lesz 90 lóerővel. Az SE változatnak köszönhetően tudják majd újraindítani a Niva Legend gyártását, utóbbival azért álltak le, mert annak blokkolásgátlóját a Bosch szállítja, és aktuálisan ezek az alkatrészek nem jönnek a szankciók miatt. A háttérben egyébként a Lada fejlesztői épp azon dolgoznak, hogy a nyugati alkatrészeket kínai eredetűekre cseréljék, és ezzel teljesen függetlenítsék magukat. Érdekes módon a Renault-Nissan új műszaki alapját használó típusok, tehát az új Granta, a szabadidő-autó Niva fejlesztését nem állították le – minden bizonnyal úgy számolnak, hogy a Renault él majd opciós jogával, és 5-6 éven belül „visszavásárolja” majd a Ladában való tulajdonrészét.