„Ez igazán melós volt…” – sóhajtott fel Frici a célban, és a körülötte állók mind egyetértettek vele, a navigátora, Gabi különösképpen. A páros két hosszú, fárasztó napon van túl, de megérte minden egyes megtett kilométer, hiszen remek eredménnyel, hetedik hellyel zárták a San Remó-i viadalt.

„Példátlanul nehéz pályákon autóztunk, aki nem versenyzett még errefelé, el sem tudja képzelni, mennyire. Fantasztikusan élveztük a hétvégét. Felemelőérzés volt, hogy amikor felbukkantunk egy-egy domb mögül, a közvetítő helikopter már várt ránk, és haladt velünk a szakaszon. Nagyon örülünk, hogy gyorsak voltunk és folyamatosan gyorsultunk – az eredménnyel pedig abszolút elégedettek vagyunk, nagyon ránk fért már ez a siker. Azon azért magam is meglepődtem, hogy az olaszok odajöttek gratulálni. Azt mondták: figyelembe véve, hogy nem ismertük a pályákat, kiemelkedőek az eredmények” – mondta Frici.

Az elismerő szavak súlyát alátámasztja, hogy volt olyan pillanata a versenynek, amikor a top tízben hét olasz páros volt (vagyis azok hódítottak, akik „jártak” már errefelé korábban is), s a legvégén is öten maradtak a legjobbak között.

„Az éjszakai szakasz volt a legnagyobb élmény, még a technikai probléma ellenére is. Olyan volt, hogy a végén legszívesebben még egyszer mentem volna. A negyvennégy kilométer végig tele nézőkkel, tábortüzekkel, s a hossza miatt iszonyatos koncentrációt igényelt. Azt beszéltük Gabival, bárcsak lennének otthon is ilyen gyorsaságik. S ha már Gabinál tartunk, mindenképp meg kell említenem, hogy ezen a versenyen nagyon kellett a jó navigátor, s Gabi tökéletesen oldotta meg a feladatát mindkét napon” – mondta Frici, aki azt is hozzátette, a szombati száguldást is nagyon élvezte, különösen az utolsó három gyorsaságit, amikor nem melegedett az autó. Mert az első kettőn bizony visszatértek az előző esti gondok (a 44 kilométeres szakasz utolsó hat kilométerén melegedett a víz, az olaj, azt sem tudták elérnek-e a szervizparkig). Ám a második szombati szakasz után a versenyzőknek sikerült légteleníteni a hűtőrendszert, s attól kezdve végre úgy tudtak autózni, ahogyan szerettek volna, és saját magukhoz képest sokat gyorsultak.

„Nagyon örültünk a hetedik helynek, a csapat is elégedett volt, nem beszélve a Hankook gumigyár mérnökeiről, akik jó néhány adatot megtudtak általunk az új fejlesztésű abroncsaikról” – mondta Frici. S hogy mit szólt mindehhez a csapatfőnök, a norvég világbajnok Petter Solberg, akinek csapata a Ford Fiesta S2000-est biztosította erre a hétvégére? „Örülök, hogy Friciékkel dolgozhattam. Borzasztóan nehéz verseny volt, de a végén remek eredmény született, amely azt mutatja, hogy van értelme a további közös munkáról beszélgetni. Gratulálok a fiúknak!” – nyilatkozta Petter Solberg.

San Remo-rali
Abszolút végeredmény: 1. Basso, Mitia (olasz, Ford Fiesta S2000) 1:20:04.3, 2. Kopecky, Dresler (cseh, Škoda Fabia S2000) 10.1 mp h., 3. Perico, Carrara (olasz, Peugeot 207 S2000) 1:07.1 p h., …7. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (magyar, Ford Fiesta S2000) 3:31.9 p h.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!