A Ford Pro mérnökei a raliautókat felkészítő M-Sport fejlesztőivel közösen készítették el a 2 új sportmodellt, amelyeknél figyelembe vették a világ különböző részein érvényben lévő előírásokat is, hiszen mindenhol elérhetőek lesznek ezek, ahol az alaptípust forgalmazzák. Mivel a modellsorozatok csúcsmodelljeiről van szó, azok megkapják a Ford Pro összes digitális szolgáltatását, amelyek kisvállalkozások számára is elérhetővé teszik a modern flottamenedzselési megoldásokat. A Transit Custom MS-RT, E-Transit Custom MS-RT és Ranger MS-RT már rendelhető a Ford Pro kereskedésekben, a kiszállítások 2024 közepén indulnak.

A Ford Transit Custom MS-RT a legrövidebb-legalacsonyabb karosszériára épül, raktere akár 6,8 köbméteres, teherbírás 1124 kg. Teljesen új az első lökhárító, a küszöbburkolatok és a diffúzorbetétet tartalmazó hátsó lökhárító, a tetőspoilert több részre osztották, így az alkalmazkodik a felnyíló- vagy kétszárnyú ajtóhoz is. A 19 colos felnik 0,5 collal szélesebbek a Transit Custom Sport felniknél, miközben darabonként 1 kg-mal könnyebbek, a nyomtáv 50 mm-rel szélesebb, növelt teherbírású (C) 235/45 méretű Goodyear Eagle Sport abroncsokat használnak.

Dízelmotorral (kézi kapcsolású váltóval 150 LE, 8 fokozatú automatával 170 LE – itt opciós az összkerékhajtás), plug-in hibrid hajtással (232 LE rendszerteljesítmény, 11,8 kWh kapacitású akkumulátor) és akkumulátoros-elektromos hajtással (285 LE) is választható a Ford Transit Custom MS-RT, utóbbi a valaha volt legerősebb Transit Custom. Az utastérben kék díszvarrással díszített műbőr/hasított műbőr kárpitozású sportüléseket, sportkormányt találunk. A spoilerek mellett a választható Yellow Green és MS-RT Blue színek teszik feltűnővé a modellt.

A Ford Ranger MS-RT megjelenését nem csak spoilerekkel, de kiszélesített első sárvédővel és platóburkolattal alakítják át, az orr megjelenését az Ázsiában terepralikon induló versenyautóról mintázták, a méhsejtrács mellett mélyre (még így is jó magasan lévő) húzott koptató teszi egyedivé a kezdést.

A kerékjárat-szélesítések fellépőbe mennek át, a befejezést itt is diffúzorbetét alakítja át, a fülke végére és a platóajtóra is került légterelő. A számítógépes szimulációk alapján mindezek javítják a nagy sebességű stabilitást. A 21 colos esztergált felületű felnikre 275/45-ös abroncsokat szerelnek, a nyomtávot 80 mm-rel szélesítik ki – ezért is kellenek a széles kerékjáratok.

Ennél a modellnél megtartják az 1 tonnás terhelhetőséget és a 3,5 tonnás vontatási képességet, és itt nincs választási lehetőség hajtás tekintetében, csak a 3,0 literes V6-os turbódízellel (240 LE/600 Nm) és 10 fokozatú automatikus váltóval jön a Ford Ranger MS-RT. Itt is sportülések kerülnek előre, a hátsó sorban nem csak a kék díszvarrással díszített műbőr/hasított műbőr kárpit az újdonság, de ott is megnövelik a párnázás méretét.