Néhány nappal az akkumulátoros-elektromos Ford Transit Custom után megismerhetjük a típus dízelmotoros és plug-in változatát, igaz, az új műszaki alapot úgy valósították meg, hogy a karosszériában nincs eltérés az akkumulátoros-elektromos és normál hajtásoknál. Sőt, az új padló lehetőséget ad összkerékhajtásra is, ami minden bizonnyal annak köszönhető, hogy a T6.1-es Transporter utódát is ezen az alapon valósítják meg a Ford-VW stratégiai együttműködési szerződés keretében. A Transit Custom, tehát a haszonjármű-választék dobozos változata 2 karosszériahossz és 2 tetőmagasságból kombinálható össze, 1 vagy 2 üléssor, L alakú válaszfalas 2 üléssoros és 3 üléssoros kombi kialakítás közül lehet választani – utóbbinál újdonság a Limited és Trail csúcs-felszereltség, amivel már-már a később érkező személyautós Tourneo Connect szintjére emelik a komfortot.

A Ford továbbfejlesztett 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja 4 teljesítménnyel választható (109 LE, 136 LE, 150 LE, 170 LE – részletesebb műszaki adatok később lesznek), a 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóba részlegesen önzáró differenciálmű is rendelhető lesz, az opcionális automata 8 fokozatú, és ezt meg kell rendelni az összkerékhajtáshoz. A kínálat másik újdonsága a plug-in hibrid hajtás, ami nem keverendő az előd hatótávnövelős elektromos hajtásával, hiszen a Kuga szabadidő-autóban is használt rendszerről van szó 2,5 literes benzinmotorral, és akár 57 km-es elektromos hatótávolságot lehetővé tevő 11,8 kWh kapacitású akkumulátorral – az akkumulátoros-elektromos modellhez hasonlóan itt is lehet elektromos kéziszerszámokat használni a 2,3 kW kimenő teljesítményű konnektorral.

Alapáron jár az 5G-s kommunikációs képes fedélzeti rendszer és a 13 colos érintőképernyővel rendelkező SYNC4-es fejegység az összes kivitelhez, így a Ford Pro szoftvercsomagot is futtatni tudják az autók. Trail néven lesz a kínálatban a szabadidő-autós körítés, a Sportvan esetén a versenycsíkok már a hűtőrácson is végigfutnak, de ezzel párhuzamosan az alapfelszereltségnél fényezetlen fekete lökhárítókat is adnak. Törökországban még épül az új üzem, ahol a Ford Transit Custom gyártását 2023 közepén megkezdik a dízelmotoros változattal, ezt követően folyamatosan bővítik a választékot.