Sok ember fantáziáját mozgatja a Renault R5-ös, a Legende Automobiles műhely a legendás R5 Turbo-t álmodta újra, a gyár pedig villanyautóként hozza vissza hamarosan a kisautót. De addig se hagyják nyugodni a kedélyeket, most épp Pierre Gonalons formatervező segítségével álmodták újra az 50 éves évforduló alkalmából a típust, amelyből 1972-84 között több mint 5 millió példányt értékesítettek.

Óvatosan kell hozzányúlni egy ilyen ikonikus modellhez, a Renault választása Pierre Gonalons-ra esett, aki a francia művészet és kézművesség egyik vezető alakja. Az autógyár Színek és Anyagok csoportjának munkatársai hosszas megbeszéléseket folytattak a formatervezővel, amelynek az eredménye az itt látható Renault 5 Diamant lett. Egészen pontosan a gyakorlati megvalósításban segítettek a gyári szakemberek.

Felismerhető az alap forma, de minimalista lökhárítókat és a küszöbborítást kapott az autó, a korabeli ékszerek által inspirált lámpák jelentik a legnagyobb változást, a kilincseket ujjnyom-leolvasók váltják ki, a felnik közepére a nap motívum került. A háromrétegű fényezés alapján rózsaszín fényezés adja, amire egy átlátszó lakkréteg került, amibe aranyszínű kristályokat kevertek, a felső réteg selymesfényű finist ad. Az eredmény egy olyan autó, ami tökéletesen illik a Thunderbirds című Supermarionation-sorozatba.

Radikálisan alakult át a belső, teljesen új a műszerfal a három kerek órával, a kormánykerék újrahasznosított márványból készült és állítólag a rendhagyó forma nem befolyásolja hátrányosan a használatot, arany és bronz színű részleteket látunk mindenfelé, a műszerfalon látható díszkárpit lószőrből készül. Megszabadultak a benzinmotortól, aminek a helyére akkumulátoros-elektromos hajtás került – valószínűleg a Renault e-Plein Air átépítésnél használt megoldásról van szó, de részleteket nem árult el erről a Renault. Amit tudunk, hogy most, hogy megépült a Renault 5 Diamant, Pierre Gonalons egy digitális NFT-t készít, amelyet az autóval együtt fognak majd ősszel elárverezni.