Még tavaly novemberben számoltunk be róla, hogy Niva Legend-ként folytatja pályafutását az oroszok első terepjárója, most pedig hivatalosan is bejelentették a 4×4 típusnév búcsúzását. Utóbbit azért kellett bevezetni 2006-ban, mert a kilencvenes években kifejlesztett második generációs modellt a GM-mel közös vállalkozásba vitték át, és öt év gyártás után az amerikaiak ragaszkodtak a kizárólagos névhasználathoz. A GM 2019 végén adta vissza a típust és a névhasználat jogát a Ladának, aki a nyáron vette a nevére a Niva II-est, de csak most, a még a GM által elkészített modellfrissítés és a Niva Travel név bevezetése után használják újra a Niva nevet az eredeti terepjárón.

A régi-új névvel együtt egy apró műszaki módosítás is történt, a C oszlop átalakított szellőzőnyílása csendesebbé tette az autót, padlógázas gyorsításnál 3,7 dBA-val csökkent a zajterhelés, míg állandó 120 km/órás tempónál 2,2 dBA-val – azt nem tudjuk, mihez képest történt a változás… Egyébként amíg hivatalos lett a Lada Niva Legend és a weboldalon a feliratokat már át is írták, maguk a grafikai elemek – tehát a fényképek és a pdf-prospektus – még a „régi” 4×4-est ábrázolják.