Nagyon úgy tűnik, hogy a tavalyi rali-világbajnokság dominálását követően újra a Volkswagen zsebeli be a bajnoki címet, úgyhogy itt az ideje kamatoztatni a sok száz millió eurós befektetést. Az autóvásárlóknak ez a Volkswagen Polo R megjelenését jelenti.

Most zajlik Svédországban az új Volkswagen Golf R első vezetése, és ezen a rendezvényen találkozhattak először az újságírók a legforróbb Polo R-rel. A jelenleg elérhető legdurvább változat a Polo R WRC, amelynél 220 lóerő gyilkolja az első kerekeket, a Svédországban vezethető prototípusnál pedig 250 lóerő a 2,0 literes TFSI teljesítménye, és összkerékhajtás segíti a vezető dolgát – a középső differenciálmű ugyanaz az 5. generációs, számítógéppel vezérelt Haldex kuplung, mint a Golf R esetében.

Mindent az elérhető maximális gyorsulásnak szenteltek alá, agresszívabb a fékezéses differenciálzár is, a hírek szerint nem csak aszfalton tudja a 6 másodperces 100-as sprintet ez a Polo. A 280 km/órás tempóig kalibrált sebességmérő mellett még egy érdekessége van a műszeregységnek, az indításkor a „Suche Telefon Hacki” jelzéssel kezd – ez Dr. Ulrich Hackenbergre utal, aki jelenleg már az Audi műszaki igazgatója, és a VW konszern egyik vezető fejlesztője.

A Volkswagen illetékesei egyelőre nem nyilatkoznak azzal kapcsolatban, hogy megvalósítják-e az összkerékhajtású, 250 lóerős Polo R-t, várhatóan egy második rali-vb elsőségtől teszik majd függővé a piacra dobást. Így az autó az ősztől elérhető felfrissített modell kínálatának megkoronázása lehet – és nem utolsó sorban az Audi S1-es egyik legádázabb ellenfele.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!