Az előző generációs kompakt megújulásnál egyszerűen az ötajtós A-osztályt emelték meg egy kicsit, és máris készen volt a GLA szabadidő-autó, ami tetszett a vásárlóknak, hiszen 2014 óta több mint egymilliót sikerült értékesíteni a típusból. Most mégis alapvetően új recept szerint készítik a második generációt, hiszen a sokkal tágasabb belsővel rendelkező B-osztályt emelik új szintre.

Megváltoznak az autó méretei, a hossz 14 mm-rel rövidebb a korábbinál, a szélesség és a tengelytávolság 30, a magasság pedig 104 mm-t bővül. Alapfelszerelés a teljesen digitális műszerfal és az MBUX segéd, új a műszerfal párnázása. Az utastérben az első lábtér (-18 mm) és hátsó fejtér (-6 mm) kivételével minden méret gyarapodott, a legtöbbet a második sorban utazók lábtere nyerte, ami 116 mm-rel lett hosszabb. A csomagtér befogadóképessége 435 liter alaphelyzetben és 1430 liter támladöntést követően, felár ellenében lehet kérni a 14 cm-es sínen tologatható és állítható támladőlésű hátsó ülést.

A 4Matic összkerékhajtással szerelt példányokhoz jár az Offorad Technik csomag, amely a terepjárást könnyíti azzal, hogy 50 km/órás tempó alatt felkapcsolja mindkét ködlámpát is a terep megvilágítására, az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás, a blokkolásgátló és az elektronikus gázpedál beavatkozási tartományát is módosítja, no és ilyenkor aktív a lejtmeneti fékvezérlés.

Benzinmotorokkal indul a forgalmazás, első körben a 200-as jelzésű 1,33 literes, 163 lóerős turbómotorral és 35 AMG-ként 2,0 literes, 306 lóerős turbómotorral lesz megvásárolható a második GLA-osztály, utóbbival már elég fürge: a 0-100 km/órás sprint 5,1 másodpercig tart, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra. A németországi Rastattban és a francia Hambachban (egykori Smart-üzem) gyártják majd a Mercedes-Benz GLA-osztályt a világpiac számára, míg Kínát Pekingből látják majd el. A piaci bevezetés után folyamatosan bővítik majd a választékot új teljesítményszintekkel, dízelekkel, plug-in hibrid hajtással.